A Toyota ikonikus terepjárója a Land Cruiser, ami a legújabb generációjával retró stílusra váltott, és mennyire jól áll neki! A típus gazdag múltjából merít a dizájn, amivel már nemcsak kiváló terepjáró, hanem minden eddiginél menőbb is lett a Land Cruiser.

A Land Cruiser a Toyota egyik legnépszerűbb modellje, az első generációját 72 évvel ezelőtt, 1951-ben mutatták be, és az eltelt idő alatt fogalommá vált az egész világon: 170 országban forgalmazzák, és már több mint 11,3 millió példányt adtak el belőle. A legújabb generációjával pedig tovább folytatódhat ez a sikertörténet, a Land Cruiser ugyanis már nemcsak az offroad-képességeivel, hanem a formájával is felkeltheti a figyelmet.

Az európai piacon jelenleg is kapható Land Cruiser így néz ki
A nagyobbik Land Cruiser legújabb szériájának formáját nagyon eltalálták

Az elején tisztázzuk, hogy a Toyota jelenleg kétféle Land Cruisert gyárt. A nagyobb modell nálunk már nem kapható, 2021-ben jött ki a jelenlegi szériája, és akkora siker lett, hogy éveket kell rá várni. A kisebb modell, amit egyes piacokon Land Cruiser Prado néven forgalmaznak, már tizennégy éve piacon van, 2009-ben mutatkozott be, és azóta folyamatosan tökéletesíti a Toyota. Most pedig ennek mutatta be a legújabb, ötödik generációját.

A kisebbet persze idézőjelben kell érteni, mert ez az új Land Cruiser is terjedelmes jelenség,

4,92 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,87 méter magas, a tengelytávja 2,85 méteres. Rendes terepjáróként továbbra is létravázas alvázra épül, amit alaposan átdolgozott a japán gyártó, ezért 50 százalékkal merevebb az elődjénél, ez pedig a vezethetőségére és a komfortjára is hatással van. Ugyanerre az alapra épül a nemrég bemutatott Lexus GX is.

A Toyotánál teljesen újratervezték a Land Cruiser formáját, aminek az eredménye egy bámulatosan menő, retró stílusú dizájn lett.

A formatervezők bátran merítettek az elődök formavilágából, így a karosszéria alakja a kilencvenes évekbeli J80-as szériát eleveníti fel, a kerek fényszórókat pedig a nyolcvanas évekbeli J60-as széria ihlette. A kerek fényszórók a First Edition változat sajátjai, a többi Land Cruiser szűkre húzott szögleges fényszórókat kap.

Masszív formájú, lényegre törő a belső berendezés, ami ugyanakkor nem nélkülözi a modern elemeket.

A műszereket színes képernyő vetíti, és méretes érintőképernyő került a középkonzol tetejére, de a Land Cruiser minden funkciónak megtartotta a hagyományos, fizikai kapcsolóját, amit ott fogunk találni, ahol keresnénk. A különféle üzemmódok közt váltó gombokat a váltókar körül helyezték el, ahol a legjobban kézre esik.

Európában az előző generációs Land Cruiserből és a Hiluxból ismerős turbódízel motorral vezetik be,

a 2,8 literes négyhengeres 204 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, hozzá nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik, ezzel 3,5 tonnát vontathat a terepjáró. A világ más tájain 330 lóerős benzines hibrid hajtást is kínálnak hozzá, az európai piacon meg kell elégednünk a 48 voltos mild hibriddel, ami nem sokkal később lesz elérhető.

Most először kap elektromos szervokormányt a Land Cruiser, amivel könnyebben és pontosabban irányítható, és újdonság a leoldható első stabilizátor is, ami offroad-körülmények között jöhet jól. Nem marad el a Multi-Terrain Monitor, amivel a vezetőülésből láthatjuk, mi történik az autó alatt, és az új platformmal együtt a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkaphatta a Land Cruiser. Az első példányok jövő év elején érkeznek az európai utakra.

Ez is érdekelhet:

A legenda folytatásaként itt az új Toyota Land Cruiser

A Land Cruisert is elérte a downsizing, de szerencsére nem mindenben.

Megmentenénk egyet az utókornak ebből a limitált szériás Land Cruiserből

5,7 literes V8-as benzines, amivel a világ végére is elmennénk.

A Lexus GX 550 Overtrail nem ismer akadályokat

Többre képes a Lexus GX, mint a legtöbb terepjárónak kinéző SUV.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Szinte új ez a kilencvenes évekbeli Ferrari 348 tb

További cikkeink a témában