Erősebb a motorja, keményebb a futóműve és kizárólag automata váltóval elérhető a Z Nismo, a Nissan - Európában elérhetetlen - sportkupéja.

Nagyon sokáig gondoltak úgy az amerikaiak a japán autókra, mint megfizethető áron kínált, alacsony fogyasztású és soha el nem romló közlekedési eszközökre. A legtöbb autóban tényleg ennyit láttak, az egyszerű használati tárgyat. Ezt a képet változtatta meg teljesen a Datsun Z, ami megbízhatóságával borsot tört az európai sportautók orra alá, közben pedig átkozottul jól néz ki veteránként is. Ennek az autónak a szellemi utódja és egyenesági leszármazottja a retró formájú 400Z és a hegyes Nissan Z Nismo.

Hosszabbra nyújtott orra a 240ZG-t idézi, de aerodinamikailag is fejlettebb sportautó ezzel a Z Nismo.

Ezzel a lökhárítóval együtt átrajzolták a hűtőnyílást is, melybe vékony méhsejt mintás háló került, hogy minél több levegő jusson a motortérbe. Pirossal kiemelt első splittere és az oldalt sárvédőkre lefolyó, hetyke hátsó szárny is leszorítóerőt termel. Átdolgozták a hátsó lökhárító sarkait, hogy a GT-R Nismo-hoz hasonlóan csökkenjen az autó légellenállása. Hosszan ívelő orrával és lekerekített fényszóróival, a hátratolt utastérrel és rövidke farral a Z Nismo valóban végtelenül kívánatos sportautó.

Utasterében a modern digitális műszeregység és az érintőképernyő mellett olyan hagyományos elemek jelennek meg, mint a hurok alakú kilincsek és a három, vezető felé néző kiegészítő műszer. A bőrrel és alcantarával kárpitozott feketeségben üdítő látvány a két kagylóülés és a háromküllős sportkormány középjelzője, valamint a mechanikus kézifék.

Régivágású vezetők hiányolni fogják a kézi váltót, a Z Nismo kizárólag kilencfokozatú automata váltóval érhető el.

Áthangolták az automata sebességváltót, hogy passzoljon az élesebb Z karakteréhez. Új kuplungcsomaggal és átírt vezérléssel sokkal gyorsabban zavarja le a váltásokat, amivel értékes másodperceket hoz a versenypályán. A Z Nismo sebességváltója egyértelműen gyorsabb, mint a kézi váltó és bármilyen profi pilóta kombinációja, de közel a felére csökkentette a visszakapcsolási időt az automata Z Performance-hoz képest is.

Felfüggesztésében a Nismo-hoz készült stabilizátorrudak vannak, merevebbek a rugók és keményebbek a lengéscsillapítók is, így ideális a hétvégi pályanapokra és igazán kezes, nagyon pontosan irányítható autó lett a Z Nismo. A kerekek mögött Akebono féknyergek ordítanak, a fényes feketére fújt, 19 colos Rays könnyűfém felnikre tapadós keverékű Dunlop SP Sport Maxx GT600 gumikat szerelnek.

Igazán japános precizitással mentek bele a műszaki részletekbe a Nissannál, hogy valóban egy komoly sportautó legyen a Z Nismo.

Fejlesztettek a padló alatti merevítéseken, így 2,5 százalékkal növelték az autó torziós merevségét, de az első és hátsó felfüggesztés perselyei és a kormánymű rögzítése is merevített. Ezektől a láthatatlan, de nagyon fontos apróságoktól lesz igazán remekül mozgó és élvezetes vezethetőségű egy sportautó.

Gépházteteje alatt az első Z-től eltérően már nem egy sorhatos motor van, hanem a Nissan 3,0 literes, két turbóval megfújt V6-osa, mely a nagyobb turbófeltöltőkkel és nagyteljesítményű hűtési rendszerrel szerelt Z Nismo-ban 420 lóerős és több mint 520 Nm nyomatéka van 2000-es és 5200-as fordulat között. Ennek azonban leginkább az amerikaiak örülhetnek, hiszen Európába nem jön a Z Nismo.

Ez is érdekelhet:

Gandini tervezte a Nissannak ezt a sportkupét a kilencvenes években

Harminc éve mutatta be a Nissan a környezettudatos sportautó prototípusát.

Sokak gyerekkori álma ez a lila Nissan Skyline GT-R

Nehéz ennél közelebb jutni egy szinte új Nissan Skyline-hoz 1995-ből.

A Nissan Z megmutatja, milyen most az igazi japán sportautó

Élénk, retró, kézi váltós japán sportautó. Ahogy kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés