Erősebb a motorja, keményebb a futóműve és kizárólag automata váltóval elérhető a Z Nismo, a Nissan - Európában elérhetetlen - sportkupéja.

Nagyon sokáig gondoltak úgy az amerikaiak a japán autókra, mint megfizethető áron kínált, alacsony fogyasztású és soha el nem romló közlekedési eszközökre. A legtöbb autóban tényleg ennyit láttak, az egyszerű használati tárgyat. Ezt a képet változtatta meg teljesen a Datsun Z, ami megbízhatóságával borsot tört az európai sportautók orra alá, közben pedig átkozottul jól néz ki veteránként is. Ennek az autónak a szellemi utódja és egyenesági leszármazottja a retró formájú 400Z és a hegyes Nissan Z Nismo.

Hosszabbra nyújtott orra a 240ZG-t idézi, de aerodinamikailag is fejlettebb sportautó ezzel a Z Nismo.

Ezzel a lökhárítóval együtt átrajzolták a hűtőnyílást is, melybe vékony méhsejt mintás háló került, hogy minél több levegő jusson a motortérbe. Pirossal kiemelt első splittere és az oldalt sárvédőkre lefolyó, hetyke hátsó szárny is leszorítóerőt termel. Átdolgozták a hátsó lökhárító sarkait, hogy a GT-R Nismo-hoz hasonlóan csökkenjen az autó légellenállása. Hosszan ívelő orrával és lekerekített fényszóróival, a hátratolt utastérrel és rövidke farral a Z Nismo valóban végtelenül kívánatos sportautó.

Utasterében a modern digitális műszeregység és az érintőképernyő mellett olyan hagyományos elemek jelennek meg, mint a hurok alakú kilincsek és a három, vezető felé néző kiegészítő műszer. A bőrrel és alcantarával kárpitozott feketeségben üdítő látvány a két kagylóülés és a háromküllős sportkormány középjelzője, valamint a mechanikus kézifék.

Régivágású vezetők hiányolni fogják a kézi váltót, a Z Nismo kizárólag kilencfokozatú automata váltóval érhető el.

Áthangolták az automata sebességváltót, hogy passzoljon az élesebb Z karakteréhez. Új kuplungcsomaggal és átírt vezérléssel sokkal gyorsabban zavarja le a váltásokat, amivel értékes másodperceket hoz a versenypályán. A Z Nismo sebességváltója egyértelműen gyorsabb, mint a kézi váltó és bármilyen profi pilóta kombinációja, de közel a felére csökkentette a visszakapcsolási időt az automata Z Performance-hoz képest is.

Felfüggesztésében a Nismo-hoz készült stabilizátorrudak vannak, merevebbek a rugók és keményebbek a lengéscsillapítók is, így ideális a hétvégi pályanapokra és igazán kezes, nagyon pontosan irányítható autó lett a Z Nismo. A kerekek mögött Akebono féknyergek ordítanak, a fényes feketére fújt, 19 colos Rays könnyűfém felnikre tapadós keverékű Dunlop SP Sport Maxx GT600 gumikat szerelnek.

Igazán japános precizitással mentek bele a műszaki részletekbe a Nissannál, hogy valóban egy komoly sportautó legyen a Z Nismo.

Fejlesztettek a padló alatti merevítéseken, így 2,5 százalékkal növelték az autó torziós merevségét, de az első és hátsó felfüggesztés perselyei és a kormánymű rögzítése is merevített. Ezektől a láthatatlan, de nagyon fontos apróságoktól lesz igazán remekül mozgó és élvezetes vezethetőségű egy sportautó.

Gépházteteje alatt az első Z-től eltérően már nem egy sorhatos motor van, hanem a Nissan 3,0 literes, két turbóval megfújt V6-osa, mely a nagyobb turbófeltöltőkkel és nagyteljesítményű hűtési rendszerrel szerelt Z Nismo-ban 420 lóerős és több mint 520 Nm nyomatéka van 2000-es és 5200-as fordulat között. Ennek azonban leginkább az amerikaiak örülhetnek, hiszen Európába nem jön a Z Nismo.

Ez is érdekelhet:

Gandini tervezte a Nissannak ezt a sportkupét a kilencvenes években

Harminc éve mutatta be a Nissan a környezettudatos sportautó prototípusát.

Sokak gyerekkori álma ez a lila Nissan Skyline GT-R

Nehéz ennél közelebb jutni egy szinte új Nissan Skyline-hoz 1995-ből.

A Nissan Z megmutatja, milyen most az igazi japán sportautó

Élénk, retró, kézi váltós japán sportautó. Ahogy kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában