Már harminc évvel ezelőtt is fontos volt a környezettudatosság, és a Nissan ennek jegyében egy olyan sportautó koncepcióját mutatta be a ’93-as frankfurti autószalonon, amelynek formáját Marcello Gandini tervezte.

Marcello Gandini nevéről egészen biztosan olyan szuperautók jutnak eszedbe, mint a Lancia Stratos, a Lamborghini Miura és a Countach, de a Citroën BX és a Fiat X1/9 formája is az olasz dizájner nevéhez fűződik. Nem gondoltuk volna, hogy a kilencvenes években olyan áramvonalas formájú autót is tervezett, mint a Nissan AP-X Concept.

A Nissan két tanulmányautóval készült a ’93-as frankfurti autószalonra, és ezek egyike az AQ-X Concept volt, egy 4,45 méter hosszú, lekerekített formájú szedán, ami mintha csak a Toyota Prius előfutára lett volna. A másik tanulmányautó jóval izgalmasabb,

az AP-X Concept ugyanis azt mutatta meg, milyen lenne egy környezettudatos sportautó.

Gandini feladata volt az áramvonalas karosszéria megtervezése, és az olasz mester ezúttal is nagyot alkotott, a Nissan sportkupé-koncepciója remek arányú, alaposan kidolgozott munka lett. A rejtett fényszóróival és kilincsével,

a ma is menő aerodinamikus keréktárcsájával és a Kamm-formájú hátsójával a Cw-értéke mindössze 0,20 volt.

A kilencvenes években egy kicsit mást jelentett a környezettudatosság,

ezért az AP-X Concept motorját nem spórolták el, háromliteres V6-os került a hosszú orrába. A 250 lóerős teljesítménye ma már nem hangzik soknak, a takarékosságról pedig a CVT váltó gondoskodik, amivel inkább kétüléses túrakocsi, mintsem izgalmas sportautó ez a Nissan.

A belső tere még kevésbé futurisztikus, akár ebben a formában gyártásba is kerülhetett volna,

de a középkonzolon lévő navigációs képernyővel azért messze megelőzte a korát ’93-ban. A Nissan végül úgy döntött, hogy nem váltja valóra a Gandini által tervezett koncepciót, a 300ZX és Skyline GT-R mellé nem készített még egy sportautót.

Ez is érdekelhet:

A nyolcvanas években megjósolta a jövőt ez a Nissan

Már akkor a mai autókból ismerős extrák voltak benne.

A Nissannak valóra kellett volna váltania ezt a dögös koncepciót

Hihetetlen, hogy több mint harminc éve készült a Judo.

Már a nyolcvanas években is volt szuperautója a Nissannak

Még a Honda NSX megjelenése előtt gyártásba kerülhetett volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában