A formája alapján nem mondanád meg, hogy több mint harminc éve, 1987-ben jött ki a Nissan Judo, ami még a ma divatos szabadidő-terepjárók közt is megállná a helyét.

A szabadidő-autók között nem a Juke és még csak nem is a Qashqai volt a Nissan első merész húzása, a japán márka már 1987-ben előállt egy meglepően dögös koncepcióval. A Judo a tokiói autószalonra készült tanulmányautó, egy sportos, kétajtós kupéterepjáró, amihez foghatót a mai napig sem sokat láttunk valóra válni.

A fehér kerekekkel és vaskos abroncsokkal a négy méter hosszú Judo nagyon jó kiállású autó lett,

és akkor még nem láttad a hátsó lökhárító mögé bújtatott pótkereket, ami mellé csörlő is került. A megoldás hátránya, hogy az elemózsiáskosárnyi méretű csomagtartót csak két oldalra nyíló fedélen keresztül lehet pakolni, ami nem túl praktikus megoldás.

A belső téren látszik igazán, hogy nem a mai kor szülötte a Judo,

aminek a puritán műszerfala a kilencvenes évek elején bemutatott, és nagy sikert aratott Micrát idézi. A Nissan szerint a tanulmányautó 2+2 üléses, de a hátsó ülésekre jó szívvel nem ültetnénk senkit, viszont óriási ötlet a hátrahúzható tető, amivel szinte kabrió lesz belőle.

A technikát nem spórolták el, a Judo orrába egy kétliteres, turbós benzinmotort pakolt a Nissan,

ami 210 lóerőre és 265 Nm-re képes, és ami ötfokozatú kézi váltón keresztül mind a négy kereket hajtja. Csak sajnálhatjuk, hogy nem vált valóra ez a belevaló koncepció, hozzá hasonlót később a Suzuki kínált X-90 néven, finoman szólva is mérsékelt sikerrel.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

Mennyire vagy képben 2024 autós eseményeivel?

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés