A formája alapján nem mondanád meg, hogy több mint harminc éve, 1987-ben jött ki a Nissan Judo, ami még a ma divatos szabadidő-terepjárók közt is megállná a helyét.
A szabadidő-autók között nem a Juke és még csak nem is a Qashqai volt a Nissan első merész húzása, a japán márka már 1987-ben előállt egy meglepően dögös koncepcióval. A Judo a tokiói autószalonra készült tanulmányautó, egy sportos, kétajtós kupéterepjáró, amihez foghatót a mai napig sem sokat láttunk valóra válni.
A fehér kerekekkel és vaskos abroncsokkal a négy méter hosszú Judo nagyon jó kiállású autó lett,
és akkor még nem láttad a hátsó lökhárító mögé bújtatott pótkereket, ami mellé csörlő is került. A megoldás hátránya, hogy az elemózsiáskosárnyi méretű csomagtartót csak két oldalra nyíló fedélen keresztül lehet pakolni, ami nem túl praktikus megoldás.
A belső téren látszik igazán, hogy nem a mai kor szülötte a Judo,
aminek a puritán műszerfala a kilencvenes évek elején bemutatott, és nagy sikert aratott Micrát idézi. A Nissan szerint a tanulmányautó 2+2 üléses, de a hátsó ülésekre jó szívvel nem ültetnénk senkit, viszont óriási ötlet a hátrahúzható tető, amivel szinte kabrió lesz belőle.
A technikát nem spórolták el, a Judo orrába egy kétliteres, turbós benzinmotort pakolt a Nissan,
ami 210 lóerőre és 265 Nm-re képes, és ami ötfokozatú kézi váltón keresztül mind a négy kereket hajtja. Csak sajnálhatjuk, hogy nem vált valóra ez a belevaló koncepció, hozzá hasonlót később a Suzuki kínált X-90 néven, finoman szólva is mérsékelt sikerrel.