Meglehetősen szokatlan helyre tették a visszapillantó tükröket egy időben a Nissannál, de akkoriban ezt említésre méltónak sem találták. A March pontosan 40 éve mutatkozott be, ahogy több márkatársa is az előtte lévő hónapokban.

1982. október 22-én mutatkozott be a Nissan Micra (illetve Japánban March) nevű hatchbackje: az egyliteres, elsőkerék-meghajtású kocsit az akkori „szuperminik” kategóriájába szánták. Japán gazdasága komoly menetelésben volt egy ideje, egyre kifinomultabbá váltak a fogyasztói elvárások, és a Nissan igényt látott egy gazdaságos, jól használható kisautóra (másfél literesnél kisebb motorral).

Sőt a Nissan March/Micra volt hivatott kielégíteni a „második autó igényt”: női autónak vagy egy nagyobb autó mellé praktikus kicsinek.

Visszatekintve sok hasonló formavilágú autó született akkoriban, az ék alakú orr-részt, a csapott hátat, a szögletes formákat részletezi hosszasan a japán gyártó leírása is, büszkélkedve a 0,39-es légellenállási együtthatóval, ugyanakkor meg sem említik a mai szemmel azonnal feltűnő előre helyezett visszapillantó tükröket.

A teljesen új fejlesztésű aluminium motorblokk mindössze 69 kilót nyomott, amivel a világ legkönnyebb motorjának számított a kategóriájában. Szintén először ebben a kategóriában a March G-hez választhattak szervokormányt és automata váltót is a vevők.

Különös módon a fogyasztást nem liter/100 km-ben számolták, hanem egy liter benzinnel megtett távolsággal. Vagyis a városi átlag 21 km/liter volt, míg a leghatékonyabb vezetéssel, egyenletes 60 km/órával 32,5 km/liter jött ki.

Zajszintre száznál 70 dB-t mértek, míg negyvennél „suttogásnak megfelelő” 62 dB-t. A hátsó üléstámlák külön-külön lehajthatóak voltak 50-50 arányban, mindkettőt teljesen lehajtva pedig 168 literes csomagtartót kapott a „szupermini”.

A különleges visszapillantó-megoldás akkoriban divat volt a Nissannál: a Sunny Turbo Leprix szeptemberben, a Sunny 1700 köbcentis dízele októberben mutatkozott be, míg a Prairie családi autó augusztus végén.

Az 1700 köbcentis Sunny:

A nyolcszemélyes (!)  Prairie-re ma állami támogatás járna a nagycsaládosoknak:

Ma már a visszapillantókat egyre inkább igyekeznek kicsinyíteni vagy egyszerűen száműzni, kamerával helyettesítve azokat, pedig jobb esetben az autó egyediségéhez is hozzájárulhatnak.

(Forrás: Nissan archívum)

Ez is érdekelhet:

GT4 változatban még inkább vérzik a szívünk a Nissan Z-ért

Még kevesebbek kiváltsága lesz a Nissan Z legújabb kiadása.

Öt kompakt autó, amit szinte azonnal elfelejtettek

Megszűntek, és ki is mentek a fejünkből, pedig használtan akár jó vételek is lehetnek.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés