Meglehetősen szokatlan helyre tették a visszapillantó tükröket egy időben a Nissannál, de akkoriban ezt említésre méltónak sem találták. A March pontosan 40 éve mutatkozott be, ahogy több márkatársa is az előtte lévő hónapokban.
1982. október 22-én mutatkozott be a Nissan Micra (illetve Japánban March) nevű hatchbackje: az egyliteres, elsőkerék-meghajtású kocsit az akkori „szuperminik” kategóriájába szánták. Japán gazdasága komoly menetelésben volt egy ideje, egyre kifinomultabbá váltak a fogyasztói elvárások, és a Nissan igényt látott egy gazdaságos, jól használható kisautóra (másfél literesnél kisebb motorral).
Sőt a Nissan March/Micra volt hivatott kielégíteni a „második autó igényt”: női autónak vagy egy nagyobb autó mellé praktikus kicsinek.
Visszatekintve sok hasonló formavilágú autó született akkoriban, az ék alakú orr-részt, a csapott hátat, a szögletes formákat részletezi hosszasan a japán gyártó leírása is, büszkélkedve a 0,39-es légellenállási együtthatóval, ugyanakkor meg sem említik a mai szemmel azonnal feltűnő előre helyezett visszapillantó tükröket.
A teljesen új fejlesztésű aluminium motorblokk mindössze 69 kilót nyomott, amivel a világ legkönnyebb motorjának számított a kategóriájában. Szintén először ebben a kategóriában a March G-hez választhattak szervokormányt és automata váltót is a vevők.
Különös módon a fogyasztást nem liter/100 km-ben számolták, hanem egy liter benzinnel megtett távolsággal. Vagyis a városi átlag 21 km/liter volt, míg a leghatékonyabb vezetéssel, egyenletes 60 km/órával 32,5 km/liter jött ki.
Zajszintre száznál 70 dB-t mértek, míg negyvennél „suttogásnak megfelelő” 62 dB-t. A hátsó üléstámlák külön-külön lehajthatóak voltak 50-50 arányban, mindkettőt teljesen lehajtva pedig 168 literes csomagtartót kapott a „szupermini”.
A különleges visszapillantó-megoldás akkoriban divat volt a Nissannál: a Sunny Turbo Leprix szeptemberben, a Sunny 1700 köbcentis dízele októberben mutatkozott be, míg a Prairie családi autó augusztus végén.
Az 1700 köbcentis Sunny:
A nyolcszemélyes (!) Prairie-re ma állami támogatás járna a nagycsaládosoknak:
Ma már a visszapillantókat egyre inkább igyekeznek kicsinyíteni vagy egyszerűen száműzni, kamerával helyettesítve azokat, pedig jobb esetben az autó egyediségéhez is hozzájárulhatnak.
(Forrás: Nissan archívum)
Ez is érdekelhet: