Jövőre jelenik meg a Qashqai teljesen új generációja, amiről néhány részletet már elárult a Nissan, például egy újszerű hibrid változat is készül belőle.
2007-ben jelent meg a Qashqai, és a hagyományos kompakt autó helyére érkező crossover óriási siker lett, a mai napig hárommillió példány kelt el belőle. 2014-től kapható a jelenlegi, második generáció, amiből eddig egymilliót adtak el, 2021-ben pedig máris érkezik a harmadik széria, amiről néhány részletet most elárult a Nissan.
A mellékelt álcázott képek alapján a Qashqai megtartja a bevált stílusát,
de az újonnan bemutatott Juke, valamint az európai X-Trail megfelelőjének tekinthető amerikai Rogue alapján frissítik fel a formáját. A legújabb divat szerint a nappali menetfény külön kerül a fényszórótól, ami 12 szegmensét egyenként kapcsolja le, hogy ne vakítsa el a szembejövőt.
A karosszéria több eleme, így az ajtók, az első sárvédők és a motorháztető alumíniumból készül, amivel 21 kilogrammot spórolnak,
a műanyag csomagtérajtó és a nagyszilárdságú acélok nagyobb mértékű használatával az új Qashqai összesen 60 kilogrammal könnyebb lesz az elődjénél. A sík padlóburkolat és az aktív hűtőmaszk javítja a légellenállást.
Dízel már nem lesz, az új Qashqai a jelenlegi generációból ismerős 1,3 literes, turbós négyhengeres benzinmotort kapja
12 voltos mild hibriddel és kétféle teljesítményszinttel. A futóművet továbbfejlesztették, a fronthajtású modelleken legfeljebb 19 colos, az összkerékhajtású változaton 20 colos kerekek lehetnek, az utóbbi hátul multilink futóműves.
A legérdekesebb az e-Power változat lesz, egy hatótávnövelő hibrid, ahol a kerekeket kizárólag elektromotor hajtja,
a benzinmotor az akkumulátort tölti, de szükség esetén közvetlenül a villanymotort is el tudja látni energiával. A Qashqai gyorsulása az elektromos autókéhoz hasonló, de a hatótávnövelő benzinmotorral sosem kell tartani a lemerüléstől.
A Nissan a vezetéstámogató rendszereket is továbbfejlesztette, így a ProPilot képes oldalirányú veszély esetén is fékezni és dugóban araszolni,
ezen kívül a sáv közepén tartja az autót, a sebességkorlátozó táblákat felismerve automatikusan lassít, és a navigáció információi alapján kanyarban is a szükséges mértékben csökkenti a sebességet.