A GT-R név már akkor legendás volt, amikor még meg sem jelent a Nissan sportkocsijának jelenlegi generációja. A Skyline széria klasszikus modelljei közül két izgalmas különkiadás, a 400R és a Z-Tune mutatkozik be ebben a filmben.

1995-ben jelent meg a Skyline GT-R negyedik generációja, az R33 széria, amiből az 400R volt a legkiélezettebb változat. A Nismo által tuningolt modell motorját 400 lóerősre izmosították, amivel 4 másodperc alatt gyorsult százra és 300 km/óra felett volt a végsebessége. 1997-ben mutatták be, és 100 darabot terveztek belőle, de mire 1998-ban leállt az R33 gyártása, csak 44 példánnyal készültek el.

Még ennél is ritkább a Skyline GT-R ötödik generációjából készített Z-Tune kiadás, amit a legdrágább utcai GT-R-ek közé sorolnak. 2003-ban az R34 széria egyik utolsó darabjából épített egy prototípust a Nismo, a 2,8 literes motorjának teljesítményét 500 lóerőre növelték, amivel 3,8 másodpercre szorították le a gyorsulást, és 327 km/órára növelték a végsebességet. A sikerét látva a Nismo vásárolt még 18 darab alig használt példányt, amit Z-Tune kivitellé épített át.

Most ezt a két különkiadást mutatja be a sportkocsikkal foglalkozó Contempo Concept legújabb videója:

Ez is érdekelhet:

A legújabb GT-R videójához a Nissan elővette a Skyline előző szériáit

Ha rajongója vagy a típusnak, látnod kell ezt a videót.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés