A japánok a jövő évi futamon indítanák a teljesen elektromos prototípust, de azért ne vegyünk rá mérget, hogy a ZEOD RC tényleg ott fog állni a 2014-es futam rajtrácsán.

A ZEOD RC-nek mindenesetre jó esélyei vannak, hiszen 300 km/h végsebességével a benzines versenyautókkal is felveszi a versenyt, az akkumulátorcsomag pedig a már régóta megbízhatóan teljesítő Nissan Leafből származik. A Leafnek egyébként egy ideje már tesztelik az önműködő változatát, így még az is lehet, hogy a Nissan versenyautója lesz az első, amely pilóta nélkül nyeri meg a 24 órás versenyt.

Az előjelek viszont nem túl jók, hiszen az elmúlt években az összes elektromos autó, amely indult volna Le Mans-ban, elbukott: 2011-ben a Courage Compétitionnak nem sikerült indítania CM 0.11-es autóját, egy évvel később a Lola Drayson B12/69 EV-jét nem láthattuk a rajtrácson, idén pedig a Green GT volt kénytelen három héttel a verseny előtt lemondani az indulást, mert hidrogén-elektromos autójuk nem állt készen a megmérettetésre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Pazar sportkabrió a Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet

Hamisítatlan 80-as évek ez a turbós Ford Capri

Matchboxból is lehet már elektromos G-Mercid

További cikkeink a témában