Az elmúlt negyven év legnagyobb felújítási munkálatai kezdődtek meg a Nürburgringen, aminek a folyamán helyenként az alapokig kicserélik a pályát. Most megnézheted, hogyan néz ki jelenleg a legendás pálya.
A Nordschleifét és a Grand Prix pályát számítva összesen 25 kilométeres Nürburgringet persze nem lehet egyszerre felújítani, idén öt szakaszt jelöltek ki, ahol összesen két és fél kilométeren újul meg a pálya. Nem egyszerűen aszfaltoznak, hanem az alapokat és a rázóköveket is kicserélik, és néhol a kerítéseket is átépítik, hogy megfeleljenek a legújabb biztonsági követelményeknek.
A munkák során a pálya 22 ezer négyzetméteres felületén dolgoznak, az exkavátorok 10 ezer köbméter anyagot mozgatnak, és 6 ezer tonna aszfaltot törnek fel, aminek egy része visszakerül az új keverékbe.
A Nürburgring hosszú története során nem mindig a tartósságra törekedtek a pálya fenntartói, ezért most már ezt a szempontot is figyelembe kell venniük, az új burkolatot legalább húsz évre építik.
Mint ahogyan arra is ügyelnek, hogy a pálya vonalvezetése, a kanyarok dőlése és a lejtők meredeksége is pontosan ugyanolyan legyen, mint mielőtt belevágtak a munkába.
A felújítással a tervek szerint február 22-ére végeznek, ami után ismét birtokba lehet venni a Nürburgringet.
Ha van fél órád, nézd meg Misha Charoudin videóját, amiben a pálya sajtófőnökével sétálnak végig az aszfalt nélküli részeken, és sok érdekes kérdésre adják meg a választ: