Nem néztük volna ki belőle, de off-road változatban is elkészült a Morgan klasszikus sportautója, a BMW-motorral szerelt Plus Four.

A Morgan nevéről a klasszikus stílusú angol sportautók juthatnak eszünkbe, és nem árt tudni, hogy a technikájuk már korántsem olyan régi, mint amit a forma sejtet.

BMW-féle sorhatost kapott a legújabb klasszikus Morgan

Veteránnak néz ki, de modern turbós motor hajtja.

2019-ben jöttek ki a vadonatúj modellsorozattal, a múltidéző karosszéria alatt modern technikával, a BMW-től származó turbós motorokkal.

A legújabb modelljük az off-road kalandokra szánt CX-T, ami nem is áll olyan messze a márkától, mint gondolnád.

A Morgan autói már 1911-ben részt vettek különféle terepralikon, amikor még korántsem voltak erre a célra tervezett autók. A Plus Four legújabb változatát a Dakar-ralira autókat építő Rally Raid segítségével készítették el.

A karosszériát alaposan átalakították, például a hátsó részét kivágták, hogy a két vízálló bőrönd mellett elférjen két pótkerék is. A gyártó szerint pótkerék helyett egyszerűen vihetünk magunkkal szörfdeszkát vagy kerékpárt is az autóra erősítve.

Az oldalára szíjazott szerszámostáska pedig igazán bájos múltidéző részlet.

A bukókerettel megerősített CX-T még masszívabb lett a szériamodellnél, az alsó részét fémlemezekkel védik a sérülésektől, a kipufogóját pedig a hátsó sárvédő oldalán vezették ki.

A Morgan hasmagassága a terepre szánt, nagyobb átmérőjű abroncsokkal együtt 23 centiméteresre növekedett.

Az off-road kalandozást különböző praktikus részletekkel könnyíti meg a Morgan,

például tartóval a telefonnak és a kamerának, az itiner olvasását külön lámpa segíti. A Plus Four motorja a BMW kétliteres, turbós négyhengerese, ami 255 lóerős teljesítményre és 350 Nm képes, a CX-T-nél elektronikus differenciálzár kapcsolódik hozzá.

Az alig több mint egytonnás Plus Four az országúti változatában elég gyors, öt másodpercen belül gyorsul százra

és 240 km/óra a végsebessége, ennél a terepes modell sem számottevően lassabb. Az ára viszont jelentős, a limitált széria mindössze nyolc példányt jelent, nettó 170 ezer angol fontért, ami 90 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Így lettek menők a háromkerekűek

Az autópótléknak tartott Velorextől mára eljutottunk oda, hogy a háromkerekűek ma már inkább menők. Meg is mutatjuk, miért.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés