A rövidebb, csak ötszemélyes változatát próbáltuk, de hossz és ülés sem hiányzott belőle.

Kapható hét üléssel is – az állami támogatás miatt ez lesz a meghatározó az Opel Combo Life magyarországi piaci szereplése szempontjából. Az ötüléses a háromgyerekeseknél aligha jön majd szóba, aki viszont kevesebb vagy idősebb gyerek miatt nem jogosult a 2,5 millió forintos kedvezményre, netán más miatt szükséges neki egy kombinál is jóval praktikusabb autó, máris bekerül a célcsoportba.

Mert amúgy a plusz két ülésre nincs szükség. Hat vagy hét ember ritkán akar egyetlen kocsival utazni – ha gyakrabban, akkor a kisbusz a kielégítő megoldás, nem a Combo méretosztálya és a többi plusz kétüléses autó –, öt pedig kényelmesen elfér az öt különálló ülésen, a csomagtartóba pedig mindannyiuk cucca befér.

Az Opel Combo Life nem ebben hoz újat. Újdonság viszont, hogy mivel a márka már a Peugeot–Citroën-féle PSA-csoporté, a Combo sem a Fiat Doblóval, hanem a Peugeot Rifterrel és a Citroën Berlingóval osztozik a műszaki alapokon. Ez talán kevésbé érdekli majd a leendő vásárlóit, az viszont jobban, hogy megfordult a folyamat: míg az eddigi személyszállító Combókat a kishaszonjármű-változatokból alakították ki, az új generációnál a személyautót készítették el először, és abból csináltak haszonjárművet.

A különbség nem annyi, hogy a körablakosban több az ülés, a kétülésesben pedig több a hely. Ahogyan a pickupot is addig gondoljuk platós-terepes szabadidő-autónak, amíg nem ültünk egy rendes SUV-ban, akkor ugyanis kiderül, hogy a pickup még öt bőrüléssel és sok kényelmi extrával is teherautó marad, az eddigi Combo személyszállítók is legfeljebb pillanatokra tudták feledtetni a haszonjárműves alapokat.

Ez tényleg érezhetően megváltozott. A Combo Life – ha eddig még nem derült ki: a Life a személyautó-változat – leginkább kishaszonjárműves jellemzője a külseje, hiába az egészen kellemes forma, nem kell scifi-írói fantázia ahhoz, hogy valaki a hátsó oldalablakok helyére céglogós lemezfelületet képzeljen. A Combo Life visszafogottabb, konzervatívabb külsőt kapott még a Berlingóhoz képest visszafogottabb, konzervatívabb Rifterhez képest is – a friss Insignia B mutatja, tudnak az Opelnél ízlésesen vagány formát is rajzolni, de nem a Combón élték ki magukat, amelynek a dobozformája úgyse üvölt dizájntrükkökért.

Itt a használhatóság a lényeg, arra pedig jutott figyelem.

Nem szervezkedem, de a károsanyag-kibocsátási és a fogyasztás-kiszámítási botrány után indokolt lenne egy újabb, amely a gyárak által közölt „szállítható személyek számáról” szólna. Jelenleg egy ülésnek számít az a fotel, amelyből csak biológiai kényszerből van kedve néha kiszállnia az utasnak, meg az is, amelyben óráknak tűnnek azok a percek, amíg a lábait felhúzva, térdeit az előtte lévő üléstámlába nyomva, oldalra biccentett fejét a plafonra szorítva szenved az autó leggyengébb érdekérvényesítő képességű szerencsétlenje. Ha itt is a valósághoz közelítenénk, az ötüléses Combo Life tényleg ötüléses volna, a szedánok és kombik javarésze viszont csak négy.

A fej fölötti, felesleges méretű űr inkább a térérzetnek tesz jót, a helykínálat többi része viszont valóban hasznos, és a legfőbb érv a kategória mellett. A három hátsó ülés teljesen más komfortszint, mint egy – elvben – háromszemélyes pad, mindegyikre jutott oldalpárna és gyerekülés-rögzítési Isofix-pont is, az első ülések támláján ráadásul lehajtható asztalkák is vannak, bár ezek kihasználhatósága erősen korlátozott. Jóval több értelme van a többi rakodóhelynek, amelyből annyi van, hogy egy hétvégi bevásárlás minden holmiját elnyelné – a célszerű felhasználási mód persze nem ez. Az ötüléses változat csomagtartója majdnem kereken hatszáz liter, teljesen szögletes, jól pakolható, de ha ez sem elég, a különálló hátsó ülések, illetve a jobb egy teljesen síkba hajtható támlája segít a szokásosnál nagyobb tárgyak elhelyezésében.

Egészen modern felszerelések gondoskodhatnak róla, hogy a vezető ne csak azért legyen boldog, mert nem kell még egyszer fordulni a maradék cuccért. A műszerfal kialakítása és az anyaghasználat is hozza egy rendes személyautó szintjét, de figyeltek arra is, hogy az extralistánál se jusson eszébe a vevőnek, hogy a Combo Life mégiscsak egy kisáruszállító édestestvére. Táblafelismerő, aktív sávtartó, kanyarfény, holttérfigyelő, tolatóradar, infotainment rendszer és tényleg sok más felszereltséget lehet még pipálni, és bár a fullos Combo Life sem lesz luxusautó, egy kategóriájában nagyon dúsan extrázott, a józan igényeket bőven kielégítő családi kocsi könnyedén.

Nem is árt, ha az ember jól érzi magát benne: a tesztautóban a másfél literes dízelmotorok középső, 102 lóerős változata szolgált (lefekvés előtt nem érdemes belegondolni, milyen lehet a 75 lóerőssel az élet), amelynek erőhiányát és a forma okozta légellenállást az alacsony fordulatszámon elérhető 250 Nm nyomaték sem tudta kompenzálni – a Combo Life a racionálisan gondolkozó, de nyugodt családok autója.

Ez is érdekelhet:

A csúcs-Opel – Insignia Country Tourer-teszt

Kipróbáltuk az Opel Allroad Quattróját.

(Fotó: Nagy Gergely)

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés