Budapesten, a Vár egyik éttermének teraszán tartották az Opel két világújdonságának magyarországi premierjét. Gigantikus daruk segítségével emelték fel a teraszra az autókat, amik így együtt sehol máshol nem jelentek még meg.
125 éves idén az Opel, aminek voltak jobb és rosszabb korszakai is. Most éppen felfele ívelő pályán mozog, öröm látni, hogy a Stellantis alatt sem szűnt meg a márka egyedisége, ügyesen találja meg a helyét az Opel, ami a magyar vásárlóknak mindig is sokat jelentett. Kétségtelen, hogy a dizájn az egyik legfontosabb eleme az új korszaknak, ami egyedivé teszi az autót akkor is, ha a Stellantis a hasonló méretű autókat egyenkarosszériába épített egyentechnikával igyekszik eladni. Mégis, az Opel okosan találja meg a helyét ebben a zsúfolt mátrixban.
Idén két nagyon fontos modell piaci bevezetése várható, egyik a Frontera, másik az új Grandland. Ezek tettek villámlátogatást Magyarországon az elmúlt hetekben.
Kicsi városi crossoverré alakult a Frontera, hibrid vagy elektromos hajtással lesz elérhető.
Ha a név kötelezne, akkor a Frontera egy masszív, elpusztíthatatlan terepjáróként tért volna vissza, de mivel ma már sokkal nagyobb igény van a jópofa, városban is használható crossoverekre, az Opelnél egy ilyen városi SUV fogja a jövőben viselni a Frontera nevet. Az autó a Crosslandet váltja le, de méreteiben jóval nagyobb az elődnél. Alig pár centivel marad el a kifutó Grandlandtól, ami simán használható családi autóként.
A magyar bemutatón egyelőre még erősen előszériás autót állítottak ki, amiből csak egy van a világon. Ezért is nagy szó, hogy nálunk is tett egy rövid látogatást. Épp ezért a kézműves munkával készült, előszériás autó minősége nem tökéletes, de elég sok reményre ad okot. Az új frontdizájn és az autó teljes külleme menő városi járgányt varázsol a technikából. A 4380 mm hosszú autó 1,2 literes benzinmotorra épülő 48 voltos hibridhajtással és teljesen elektromos változatban, 113 lóerős villanymotorral is elérhető. Az ötüléses kiállított példány meglepően kényelmes hátul, csomagtere 460 literes. Lesz belőle hétüléses változat is, ebben már szűkebb csomagtérrel kell gazdálkodni.
Jóval komolyabb, termetesebb autó benyomását kelti az új Opel Grandland.
Az már messziről látszik, de odalépve, megtapogatva, beleülve jön át igazán, milyen komoly autó lett a Grandland új generációja. Elöl-hátul jóval tágasabb az autó, mint elődje, a vezető környezetében, a műszerfalon, a két első ülés között is érezni, hogy helyszűkével nemigen fog bajlódni senki az Opel legnagyobb SUV-jában, ami elődjénél 20 centivel hosszabb, 4650 mm-es.
A Stellantis STLA Medium platformjára épülő Grandland elektromos, hibrid és plug-in hibrid hajtással is elérhető lesz, a legnagyobb, 98 kWh kapacitású akkumulátor a hivatalos adatok szerint akár 700 km-es hatótávot is lehetővé tesz majd. Szintén elég menő a plug-in hibrid hajtása, ami elektromos üzemben közel 100 km-t tud elmenni.
Bár a kiállított Grandland még nagyon előszériás, ezt nem érezni rajta. Komoly autó benyomását kelti, ami büszkén lehet majd az Opel jövőbeli zászlóshajója.
Ez is érdekelhet: