Miután évtizedekig hagyták egy garázsban porosodni, most minden társánál értékesebbé válhat ez a Ferrari 365 GTB/4, hiszen a negyven év után előkerült sportkocsiból ez az egyetlen alumínium karosszériás közúti példány. Most pedig valaki haza is viheti majd.

Sokáig egy garázsban rejtegették, ami meg is látszik rajta, ez a lelakottnak tűnő, rettentően poros Ferrari mégis a legértékesebb Daytona lehet az összes közül. Nem mintha maga a típus olyan gyakori lenne, hiszen csak 1406 darabot gyártottak belőle, de közöttük ez az egyetlen közúti használatra szánt darab, ami alumínium karosszériás.

1969-ben készültek el vele, és a bolognai kereskedésből Luciano Conti vitte haza, az Autosprint magazin kiadója, aki Enzo Ferrari jó barátja is volt. Nem sokáig élvezte ki, hiszen egy évvel később eladta, majd 1971-ig többször is gazdát cserélt, amikor Japánba szállították. Több tulajdonosa volt ott is, mielőtt Makoto Takai kezébe került, aki a garázsába zárta.

Sokan azt hitték, hogy megsemmisült, mások pedig, akik tudtak róla, reménytelenül próbálták megszerezni tőle az egyetlen alumínium kasznis Daytonát.

Most azonban kinyílt a garázs, és a ritka Ferrari egyenesen az RM Sotheby’s árverésére kerül, amit szeptember elején tartanak Maranellóban, a márka alapításának hetvenedik évfordulójára.

A 275 GTB/4 utódjaként bemutatott, de csak Daytona néven emlegetett 365 GTB/4 eredetileg 1968-ban, a párizsi autószalonon jelent meg, ék alakú orrával új fejezetet nyitott, mesteri vonalait Leonardo Fioravanti alkotta a Pininfarina stúdiónál.

4,4 literes V12-es motorja 357 lóerős volt, amivel 5,8 másodperc alatt gyorsult százra és 280 km/óra a végsebessége.

Sejtelmes hangulatú képei azonnal rabul ejtenek, de közelebbről megnézve azért látszik, hogy nem éppen vonzó a poros Ferrari megjelenése. Pedig a Daytona szinte hiánytalan állapotban van, és nagyobb módosítások nélkül vészelte át az évtizedeket, minden karosszériaeleme, a vörös fényezése és a fekete bőrbelső is eredeti. 36 390 kilométer van benne, a pótkerekét sosem használták.

Az alumínium karosszéria csak a versenyváltozat kiváltsága volt, amiből ötöt építettek az évek során, és már az is millió eurós értéket képvisel. Az utcai változatból pedig csak ez az egy van, úgyhogy még így, porosan is 1,4-1,7 millió eurót, azaz nagyjából 4-500 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte. Ha kíváncsi vagy, hogyan néz ki makulátlanul, nézd meg azt, ami Elton Johné volt.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában