A Daytona a Ferrari egyik meghatározó típusa volt a hatvanas-hetvenes években, de mára alig maradt belőle. Most egy olyan csodás példányt mutatunk, ami közel ötven évesen is fantasztikus formában van.
1968-ban a párizsi autószalonon a 275 GTB/4 utódjaként mutatta be a Ferrari a 365 GTB/4-et. Az összetéveszthetetlen áramvonalas formáját a Pininfarina stúdiónál dolgozó Leonardo Fioravanti alkotta, akinek később a 288 GTO és az F40 vonalait is köszönhetjük. A 4,4 literes V12-es motorja 352 lóerős volt, amivel a kor leggyorsabb sportautói közé sorolták.
Senki sem ezen a nevén ismerte, ha meglátod ezt a formát, akkor neked is az ugrik be róla, hogy Daytona.
Az amerikai versenypályáról azután nevezték el, hogy 1967-ben a Ferrari elsöprő győzelmet aratott a 24 órás futamon, és később a 365 GTB/4 is sikeres lett, a 1972-től ’74-ig háromszor is megnyerte a kategóriájában a Le Mans-i 24 órás versenyt.
A Daytona egyre inkább ritkaságnak számít, pedig már eredetileg sem készült belőle sok,
1973-ig összesen 1284 darab Berlinetta és 122 darab Spider hagyta el a maranellói gyárat. A képeken látható példány 1972-ben gördült ki onnan, és egy amerikai vevőhöz került, majd a nyolcvanas években egy raktárba zárták, és évtizedekig nem vették elő.
2011-ben találtak rá, és addigra már vastag por lepte be, de még csak 16 ezer kilométer volt az órájában.
Gondos felújítás után mára tökéletes állapotnak örvend, és most sincs benne húszezer kilométernél több. Az ára is ennek megfelelő, 725 ezer dollárért kínálja az LBI Limited, ami több mint 200 millió forintnak felel meg.