Ügyintézéshez pedig max. félóráig használható parkolókat jelöltek ki.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Önkormányzat célja, hogy Budapesten a parkolás és az áruszállítás rendszere egy fenntarthatóbb működési modellhez igazodjon. A jellemzően a nagyvárosokban jelentkező citylogisztikai problémák megoldására az európai uniós kutatás-fejlesztés projekt, a Greta (angolul: Greening Regional Freight Transport in FUAs) nyújt megoldási lehetőséget – írja a BKK.
A Corvin-negyednél (is) gyakori a szabálytalan parkolás és rakodás, ezért a környéken hét új rakodóhelyet alakítottak ki, hivatalosan kijelölték a Corvin sétányt gyalogos-kerékpáros zónaként, valamint külön várakozóhelyek létesültek a kerékpáros ételfutárok számára is, hogy rendezett körülmények között várják a plázából kiszállítandó rendeléseket, ne a járdán. A Futó, a Nagy Templom, a Bókay és a Leonardo da Vinci utcában az „rövid idejű várakozóhelyek” jelöltek ki, ahol legfeljebb harminc percig szabad parkolni.
A Greta-projektben olyan módszertant dolgoztak ki, amely segít megtervezni és szabályozni a közterületek szélén – az úgynevezett szegélyzónákban – zajló tevékenységeket, mint a parkolás, a rakodás, a futárszolgáltatások és más hasonló tevékenységek. A cél az, hogy ezek a folyamatok átlátható, előre meghatározott szabályok szerint működjenek, ami nemcsak élhetőbbé teszi a területet, hanem csökkenti a szabálytalan várakozásokból adódó konfliktusok számát, és elősegíti a környezetbarát közlekedési formák – például a kerékpáros áruszállítás – elterjedését is. A projekt 2026 márciusáig tart.
(Forrás: BKK)
Ez is érdekelhet:
