Hároméves lett a Peugeot 208, ami ahhoz kevés, hogy tetőcsomagtartóval és lehajtott hátsó üléssel szolgálja a magyar kisiparosokat, ahhoz viszont elég, hogy megkapja a modellciklus felénél szokásos frissítéseket.

Majdnem egymillió darabot gyártottak már a 2012-ben bemutatott Peugeot-ból, ez a márka legkelendőbb modellje. A kategóriában egyébként a vásárlók kétharmada választja a ferdehátú karosszériát – micsoda szerencse, hogy a 208-as pont ilyen!
A legfeltűnőbb változás az elődhöz képest a tagoltabb az első lökhárító és az abba simuló szélesebb hűtőmaszk, és az új kettős árnyalatú fényszóró. A LED-világítás a Peugeot szerint a nagyragadozókat idézi
Rögtön helyreigazítjuk magunkat, van még feltűnőbb változás: az Orange Power szín. A címben említett karmokat a hátsó lámpatestekben érdemes keresni
Szokásos kisautóbelső – mondhatnánk, de nem a Peugeot 208-ra. A kormánykerék kicsi, a jobban felszerelt változatok műszerfala pedig puhább, de ez persze nem látszik ezen a fotón. A hétcolos érintőképernyő viszont igen, amely a legolcsóbb verziót leszámítva alapfelszerelés, és a fedélzeti rendszereken kívül az okostelefonunk alkalmazásait is kezelhetjük általa
Dinamizmust, fiatalosságot, frissességet áraszt, trendi, vidám, ragyogó – ez mind a narancsszínre vonatkozó marketingszöveg. Ezenkívül még tizenkét árnyalat választható, és olyan csomagot is kérhetünk, hogy a hűtőrács, a ködlámpaszegély, a tükörház indexburkolata és a Peugeot-felirat is a csomagnak megfelelő színű, például mentolfehér legyen
A GTi stílusjegyei kis motorral – ez a GT Line, 17-es kerekekkel, fekete és krómdíszekkel, piros Peugeot-felirattal elöl-hátul. A hátsó szárnyas egyliteres Suzuki Swiftek hazájában népszerű lehetne, de ez nem fog kiderülni, mert nem importálják Magyarországra
Újdonság az Active City Brake, amely a kis sebességnél előforduló koccanásokat segít elkerülni úgy, hogy 30 km/h alatti haladásnál szükség esetén fékez. Szintén a koccanástól óv a teljesen más rendszer szerint működő, és már a 208-ashoz is kapható tolatókamera
A motorválaszték a fogyasztásrekorder, 75 lóerős, hivatalosan 3 liter/100 km étvágyú dízeltől indul, ugyanennek az 1.6 BlueHDi változatnak van 100 és 120 lóerős változata. A legkisebb benzinmotor 68 lóerős, a csúcs a 208 lóerős 1.6 THP
És végül közelről a LED-karmok. Az európai piacra szánt 208-asokat a franciaországi Poissy-ban ás a szlovákiai Nagyszombaton is gyártják, a forgalmazás már megkezdődött, a háromajtós indulóára éppen hárommillió forint alatt van

(Forrás: Peugeot)

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés