Szórakozásból a BMW-nél is építettek már platós M3-at, de azt nem gondoltuk volna, hogy az új Civic Type R-ből is lesz még teherautó. Az egyetlen példányt a Honda építette meg, és akár rekordot is dönthetnének vele.
Mit is kezdhetnének az új Civic Type R egyik első kísérleti prototípusával, amit eladni már úgysem lehet? A Hondánál szerencsére nem a bezúzás mellett döntöttek, hanem valami igazán izgalmasat építettek belőle: egy pick-upot. A karosszériát egyszerűen elvágták az első ülések mögött, és fémmel burkolt platót építettek mögé.
Még a típus jellegzetességének számító hatalmas hátsó szárnyat is meghagyták, amit egyszerűen fel lehet hajtani, ha mégis pakolnánk valamit a platóra. Mondjuk aggregátort, fűnyírót vagy hajómotort, ha már a Honda termékeinél maradunk, amit ennél stílusosabban még aligha szállítottak bárhová is. Gyorsabban se nagyon, hiszen a 320 lóerős pick-up hat másodperc alatt van százon.
Rekordot is dönthetne vele a Honda, ha elvinné a Nürburgringre, hiszen az ötajtós szériamodell 2017-ben 7 perc 43,8 másodperces idővel döntötte meg a fronthajtású autók rekordját, míg a platós modellek közül eddig egy ausztrál Holden Ute volt a leggyorsabb, ami a V8-as motorjával 8 perc 19 másodperc alatt ért körbe.
Olvasd el, milyen volt vezetni az új Civic Type R-t:
Versenyautó rendszámmal - Honda Civic Type R-teszt - Roadster
Kicsit viccesen néz ki, pedig komolyabb nem is lehetne. Elvileg lehet vele iskolába vinni a gyereket és elmenni bevásárolni is, akkor viszont az öröm mellé szenvedés is jár. De ha egyszer kiszabadul... Egyetlen mentség van arra, ha egy autó így néz ki.