Az F-Pace után a Jaguar a kisebbik szabadidő-autóját is megújította, az E-Pace pedig nemcsak friss külsőt, hanem plug-in hibrid változatot is kapott.

Lendületben van a Jaguar, egy hónapon belül a kínálata jelentős részét megújította. Az XE és az XF, valamint az F-Pace után nem marad ki a ráncfelvarrásból a márka kisebbik szabadidő-autója, az E-Pace sem. A bevált recept szerint új fényszórókat kapott az autó, a jellegzetes dupla J-alakú menetfénnyel.

Belül nem volt szüksége olyan alapos frissítésre, mint az F-Pace-nek, de azért az E-Pace is modernebb lett.

Az új kormánykerék mögött 12,3 colos színes képernyő mutatja a műszereket, és az átgondolt középkonzolra egy nagyobb, 11,4 colos érintőképernyő került. Újdonság még a karcsú váltókar és a vezeték nélküli telefontöltő.

A kínálat érdekessége, hogy a belépőmodellben immár egy 1,5 literes turbós háromhengeres motor dolgozik,

ami 160 lóerőre és 260 Nm nyomatékra képes, a váltója nyolcfokozatú automata. A 48 voltos mild hibriddel is felszerelt motorral az E-Pace nulláról százra 10,3 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 197 km/óra.

Persze van erősebb benzinmotorja is, a kétliteres, turbós négyhengeres, ami 200, 249 és 300 lóerővel kérhető,

hozzá széria a 48 voltos mild hibrid rendszer, a kilencfokozatú automata sebességváltó és az összkerékhajtás is. A csúcsmodell ezzel már elég gyors tud lenni, 6,9 másodperc alatt éri el a százat, és legfeljebb 241 km/órával száguldhat.

Az E-Pace kétliteres dízellel is készül, 163 lóerővel és 380 Nm nyomatékkal, vagy 204 lóerővel és 430 Nm nyomatékkal. Az előbbi

az E-Pace egyetlen változata, ami hatfokozatú kézi váltós, egyébként benne lehet a kilencfokozatú automata sebességváltó

összkerékhajtással, ami az erősebb dízelhez mindenképpen jár, akárcsak a 48 voltos hibrid rendszer.

A modellfrissítés legérdekesebb újdonsága a plug-in hibrid változat,

amiben az első kerekeket az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor 200 lóerős változata, a hátsókat pedig egy 109 lóerős elektromotor hajtja. A 309 lóerőre és 540 Nm-re képes modell 6,5 másodperc alatt van százon és 216 km/óra a végsebessége.

A csomagtér padlója alá épített 15 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével a plug-in hibrid Jaguar 55 kilométert tehet meg tisztán elektromosan, és egyenáramú villámtöltőről is tölthető, amivel fél óra alatt 80 százalékos töltöttség érhető el. Az E-Pace felszereltsége 3D nézetet adó kamerarendszerrel is bővült.

Ez is érdekelhet:

Megújult a Jaguar nagyautója, a klasszikusan szép XF

Választanád egy 5-ös BMW vagy egy E-osztály helyett?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában