Ebben a kabrióban akkor sem hallod a motor hangját, ha lenyitod a tetőt! A Polestar bemutatta az O2 elektromos roadster-koncepciót.
A kínai Geely tulajdonában lévő svéd Volvo tulajdonában lévő szintén svéd Polestar villanyautó-márka 2020-ban mutatta be a Precept koncepciómodellt. Ez volt az a tanulmány, amelyen már egyáltalán nem lehetett felfedezni a Volvo formai örökségeit. A Precept dizájnelemei szolgáltak alapul a ma bemutatott új tanulmányautó, az O2 (ha igazán korrektek akarunk lenni: O2, hiszen a kocsi a kétatomos oxigénmolekuláról kapta a nevét) megtervezéséhez.
Az O2 váza a 2024-re ígért Polestar 5 alumínium platformján alapul; a merev szerkezet különösen fontos az agilis, direkt irányítás érzetének megteremtéséhez. Egy nyitható tetejű elektromos autónál kritikus kérdés a hatótávot befolyásoló aerodinamika. A Polestar azt mondja,
az O2 látványos dizájnjában ügyesen elrejtve ott vannak azok a készségek is, amelyek segítik a levegő akadálymentes áramlását a kocsi körül.
A fenntarthatóság jegyében az utastérben a „mono-material”, magyarul talán „egyanyagúság”-ra fordítható gondolat szellemében a könnyű újrahasznosíthatóság, újrafeldolgozhatóság érdekében szinte minden ugyanabból a műanyagból, poliészterből készült. Az alumíniumalkatrészeket illetően viszont pont fordítva igyekeztek egyszerűsíteni az újrahasznosítást: a nagy szilárdságú alumínium elemek jelöltek, így az újrahasznosításnál ezeket egyszerűbben, kevesebb újrafeldolgozási lépéssel lehet visszaforgatni a gyártásba.
A Polestar O2 legérdekesebb alkatrészének ugyanakkor nem sok köze van se a vezetési élményhez, se a fenntarthatósághoz.
A Hoco Flow nevű fogyasztói elektronikai céggel együttműködésben egy fedélzeti drón is készült a kocsihoz, amely az utastér mögötti fészekben várja, hogy előröppenhessen és felvételeket készíthessen vagy streamelhessen az autókázásról. A drón dokkolója felett úgy áramlik a levegő, hogy enyhe vákuum képződjön és ez is segítse a kis repülő könnyű felemelkedését akár menet közben is.
A Polestar O2-ről kiadott videóban az is elhangzik, hogy
ez az autó a bizonysága annak, hogy a „car culture”, az autókért való rajongás az elektromos autók korában is megmaradhat.
A motorhang viszont már nem része ennek a világnak, sőt; a motorhang a Polestar szerint a múlthoz tartozik és ha egy autónak hangja van, az nem fér össze a „prémiumautóság” új definícióival sem:
Maximilian Missoni, a Polestar vezető dizájnere azt mondja, autójuk a sportautók új korának előhírnöke, melyben az igazi móka nem az egyenes úton elért nagy sebességek eléréséről szól, hanem akkor kezdődik, amikor az ember elfordítja a kormánykereket. Sajnos ennél konkrétabb részleteket egyelőre nem nagyon tudtunk meg az O2-ről, a 2+2 üléses roadster műszaki tartalmáról konkrét műszaki adatokat nem közölt a márka.
Ez a Polestar talán nem olyan szép, mint az O2, viszont vicces dolgokra képes a hóban: