A Volvo sportrészlegéből vált önálló márkává a Polestar, amely a jövőben csak elektromos hajtású autókat kínál majd. Most pedig egy tanulmányautóval mutatják meg, hogy milyen stílusra váltanak.
A Polestar rögtön egy izmos hibrid sportkupéval tette le a névjegyét, és a 600 lóerős Polestar 1-en első ránézésre látszik a származása, a formája alapján mintha a Volvo S90 kupéváltozata lenne.
A márka második modelljének, a tisztán elektromos hajtású Polestar 2-nek már nincs volvós rokona, de a svéd márka vonásait még felfedezheted rajta.
Az idei genfi autószalonra készített tanulmányautó, a Precept már azt mutatja meg, hogy milyen lesz a Polestar önálló stílusa a jövőben.
A határozott vonalakkal, markáns élekkel szabott karosszéria egy nyúlánk, kupéformájú szedánt takar, üvegtetőben folytatódó szélvédővel, aminek a külseje már csak nyomokban utal a volvós származására.
A Polestar nem sokat árult el az autóról, de azt tudni lehet, hogy a letisztult belsőben található 12,5 colos műszeregységen és 15 colos, álló formátumú érintőképernyőn Android-alapú rendszer fut, ami mindig annyi információt közöl a vezetővel, hogy ne vegye el a figyelmét.
A felhasznált anyagok újrahasznosítottak, az üléshuzat PET palackból, a kárpit halászhálókból készült.
A Precept visszapillantó tükreit kamerák helyettesítik, ami már nem csak a tanulmányautókon látott megoldás,
a tetőre tett lidar érzékelővel pedig teljes önvezetésre is képes.
A Polestar jelenleg a már bemutatott két modell piaci bevezetésével van elfoglalva, és azt is tudni lehet, hogy a következőnek érkező Polestar 3 egy elektromos hajtású SUV lesz.