A Porsche első sportautójának számító 356-ból eddig főleg szépen felújított példányokat láthattál, de most egy olyat mutatunk neked, ahol minden eddiginél jobban szabadjára engedték a fantáziájukat.
Nem fél bátrabban hozzányúlni a veterán Porschékhez az Emory Motorsports, és ennek az Outlaw szériába tartozó 356-osok a bizonyítékai, amit korábban mutattunk már nektek.
Most ismét egy pajtában talált példányból indultak ki, de az eredmény, a modern technikával szerelt 356 RSR minden eddiginél elképesztőbb lett.
Az eredetileg is mesteri formájú kupékarosszériát alumíniumból kézzel formált elemekkel alakították át úgy, hogy az alakja a legendás Moby Dick versenyautó nyújtott hátsóját idézi.
A szegecselt panelek, a plexi oldalablakok és az ötágú Momo kerekek is mind azt sugallják, hogy egy versenypályára épített gépről van szó.
A 356 RSR technikáját a későbbi, 964-es szériába tartozó 911-es ihlette, a motor is annak a mintájára készült. A hathengeres bokszerből azonban négyhengerest építettek, hogy elférjen a kompakt motortérben,
a 2,4 literes erőforrás a két Garrett turbótöltővel együtt kereken 400 lóerős teljesítményre képes.
A közúti versenyautót a 911-ből származó ötfokozatú kézi váltóval és kagylóülésekkel szerelték, és képzelheted, hogyan megy, ha menetkészen is csak 890 kilogrammot nyom.
Az Emory Motorsports által épített 356 RSR a tervezéstől számítva közel négy év alatt készült el, és ez a rengeteg munka látszik is rajta.