Szentségtörésnek tűnhet lánctalpas hajtásúvá alakítani egy veterán Porschét, de ezúttal jó célból teszik, a télálló versenyautóval az Antarktiszon döntenének sebességrekordot.

A Porsche első modellje, a 356-os egyre értékesebb veteránnak számít, ugyanakkor rendkívül strapabírónak is bizonyult, ezért nem egy példányával a mai napig indulnak a világ legkeményebb túraversenyein. A képeken látható Porschét is ezeken a futamokon hajtja a pilótája, egy négygyermekes coloradói családanya.

Renée Brinkerhoff nem csupán a versenyzés élménye miatt indult olyan embert és autót próbáló futamokon, mint a Peking-Párizs-rali, vagy a Szafari Classic-rali, hanem az emberkereskedelem ellen küzdő jótékonysági szervezetének gyűjt.

Az ’56-ban gyártott Porschével eddig már hat kontinensen versenyzett, és most a hetediket vette célba.

A 65 éves versenyautóval az Antarktiszra mennek, ahol még szöges gumival sem sokra jutnának, ezért a Porschét alaposabban át kell alakítani.

A hátsó kerekek helyére lánctalpat szereltek, az elsőket pedig sílécekkel helyettesítették, a tetőre napelemek kerülnek. Az első képek alapján izgalmas szörnyeteget alkottak.

Mindenkinek, aki legalább 356 dollárt adományoz a Valkyrie Racing jótékony céljaira, a neve felkerül a versenyautó alsó védőborítására. A többi kontinenssel ellentétben az Antarktiszon nem egy autóversenyen indulnak a 356-ossal, hiszen ott olyat nem szerveznek, hanem a kontinensen érvényes sebességrekordot szeretnék megdönteni vele.

Ez is érdekelhet:

Már indulnánk is egy európai körútra ezzel a patinás Porschével

Le Mans-ban és Stuttgartban is járt a 356-os.

A legszebb épített Porsche 356, amit eddig láttunk

Nem eredeti, de éppen ettől izgalmas.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában