Kétségtelen, hogy a Porsche koronaékszere a farmotoros 911-es, de a középmotoros 718-asok kompaktabbak, könnyebbek, közvetlenebbek és legalább olyan gyorsak is. Mindennek a teteje pedig a 718 Spyder RS, mely egész egyszerűen a valaha készült legjobb Porsche.

Fergeteges evolúción ment keresztül a Porsche 911-es, mire a nehézkesen kezelhető és kissé szűkös, farmotoros felépítésből a világ legjobb sportautója lett, mely a motorsport számos területén és a hétvégi pályanapokon, valamint a Nürburgringen is sokszor bizonyított már. Harminc éve azonban egy nagyon komoly kihívójának koncepcióját mutatták be, a középmotoros és kétüléses Boxstert, melyet sokáig igyekeztek megfelelő távolságban tartani tőle, de ennek a játéknak végleg vége a Porsche 718 Spyder RS-sel.

Elég vetni rá egy pillantást, és aki igazán szeret vezetni, az pontosan tudja, hogy a 718 Spyder RS a legjobb.

Méretes légbeömlők mögött csillannak meg a hűtők, a lökhárító alján pedig aerodinamikailag optimalizált splitter vezeti a levegőt. Az első csomagtérfedél szénszálerősítésű műanyagból készült, hogy minél könnyebb legyen, és NACA légbeömlőn keresztül juttat hűtőlevegőt a fékekhez. Ez a megoldás úgy biztosítja a megfelelő mennyiségű levegőt, hogy közben nem ront az autó légellenállási együtthatóján. A nyitható vászontetős kialakítás miatt a Spyder esetében a leszorítóerőt termelő elemeken módosítottak, a 718 Cayman GT4 RS jellegzetes, hattyúnyakon függő hátsó szárnya helyett klasszikus kacsafarok van rajta.

Kovácsolt alumínium felnijei mögött 30 milliméterrel alacsonyabban ülő sportfutómű van, melyhez alapból jár a PASM (Porsche Active Suspension Management), vagyis a saját fejlesztésű adaptív lengéscsillapítás és a mechanikus sperr differenciálmű. A 718 Spyder RS kormányzása pengeéles, de a rugózás és a lengéscsillapítás hangolása a 718 Cayman GT4 RS-hez képest valamivel komfortosabb.

Pirossal szegett, könnyű vászonteteje a mechanikus részekkel együtt mindössze 18,3 kilogramm.

Ez azt jelenti, hogy ez a rongytető 7,6 kilogrammal könnyebb a 718 Spyderénél és 16,5 kilogrammal kevesebb a tömege, mint a 718 Boxster elektromos mozgatású szerkezetének. Aki viszont hisz az időjárás-előrejelzéseknek, az akár az egész tetőt otthon is hagyhatja, úgy további 8 kilogrammot spórolhat, de az ilyesmi könnyítés pályanapokon is jelenthet néhány ezredmásodpercet. Mivel vászontetős az autó, ezért mindenképp kötelező bukósisakot viselni benne az ilyen eseményeken.

1410 kilogramos tömegével a 718 Spyder RS a PDK váltóval szerelt 718 Spydernél 40 kilogrammal, a 718 Cayman GT4 RS-nél pedig 5 kilogrammal könnyebb. 4,0 literes, szívó hathengeres bokszermotorján a 911 GT3-mal és a kupás versenyautókkal osztozik, hozzá a Porsche hétfokozatú, villámgyorsan váltó duplakuplungos automatája csatlakozik.

Teljesítménye 500 lóerő, maximális nyomatéka 450 Nm, a motor pedig 9000-ig forog.

Álló helyzetből 3,4 másodperc alatt katapultál 100-ra, és 10,9 másodperc alatt éri el a 200 km/órás sebességet. A 718 Spyder RS karbonvázas kagylóüléseiben, az alcantarával varrott, háromküllős sportkormányt markolva akár 308 km/órás sebességgel is lehet élvezni a fedetlen száguldást, aminél kevés intenzívebb élmény van.

1993-ban mutatták be a Boxster tanulmányautót, azóta pedig harminc év telt el, és a 718 Spyder RS-sel egyértelműen a csúcsra ért a Porsche középmotoros roadstere, melynek következő generációja már elektromos hajtást kap, így különösen nagy jelentősége van az 500 lóerős rongytetősnek.

Ez is érdekelhet:

Szívómotoros, kézi váltós sportautókat mutatott be a Porsche

Ha nem vagy oda a turbós és automata sportkocsikért, nézd meg ezeket.

25 éves a Boxster, limitált szériával ünnepli a Porsche

A motorján nem spóroltak, 4 literes lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Nincsenek jó kilátásai a Karmann egykori gyárának

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés