A Porsche amióta a gyári versenyautóival sikert aratott a Párizs-Dakar-ralin, azóta készülnek egyedi átépítések is a 911-ből, és itt a legújabb. A Russell Built műhelyéből kikerült Bajával azonnal nekivágnánk a sivatagnak.
A Russell Built neve talán nem hangzik ismerősen, de máris tudni fogod, miről van szó, ha eláruljuk, hogy ez a műhely épített a Singer Vehicle Designs által tervezett Porschék közül sokat.
A kaliforniai cégnél most egy saját tervezésű sportkocsit készítettek, a Baja pedig készen áll arra, hogy belevesd vele magad a kalandokba.
Az alapokat a 964-es szériába tartozó Porsche 911 adta, de a karosszériáját alaposan kiszélesítették
kompozitból készült könnyű elemekkel, továbbá bukókerettel és hegesztésekkel meg is erősítették. A lecsupaszított utastér csak a látszat, még hangszigetelés és porvédelem is került a 911-be, aminek a sivatagi verseny után a Baja nevet adták.
A motorja továbbra is léghűtéses, de nem éppen gyári, a 3,8 literes, hathengeres bokszer a tuning után 365 lóerőre és 420 Nm-re képes.
Szériában kézi sebességváltót adnak hozzá, és a hátsó kerekek hajtottak, de a vevők kérésére a szekvenciális versenyváltó és az összkerékhajtás is megoldható. Sokat mond, hogy a futóműnek csaknem akkora a rugóútja, mint egy Ford Raptoron.
A Baja csak egyetlen példányban készült, de a Russell Built bárkinek szívesen épít belőle másikat.
Az alapmodell 380 ezer dollárba kerül, és már ez is több mint 110 millió forintot jelent, de aki a képeken látható csúcsmodellt szeretné, 650 ezer dollárral, azaz 190 millió forinttal kell számolnia.