A Porsche újabb limitált szériás kiadással jelentkezett, ezúttal a 911 Sport Classic folytatásával, amely tulajdonképpen egy álruhás 911 Turbo a hatvanas-hetvenes évek stílusában.
911 Sport Classic néven egyszer már bemutatott egy limitált szériát a Porsche, a 2009-ben megjelent különkiadás szürke színét a klasszikus 356-osok, a dupla buboréktetőjét a Zagato alkotásai, a kacsafarok-formájú hátsó szárnyát a Carrera RS ihlette. A 408 lóerős szívómotor erejét hatfokozatú manuális váltó továbbította a hátsó kerekekhez, nem csoda hát, hogy a 250 darabos limitált széria összes példánya 48 óra alatt fogyott el.
A legújabb 911 Sport Classic már a jelenlegi 992-es szériára épül, és az elődjéhez hasonlóan a hatvanas-hetvenes évek stílusát eleveníti fel. 20 és 21 colos méretben értelmezték újra a Fuchs felniket, nem maradhat el a dupla buboréktető és a kacsafarok-formájú hátsó szárny sem, a szürkén kívül azonban más retró színekben is lehet kérni.
A szélesített hátsó sárvédők a 911 Turbóról származnak, ahogyan a lemezek alatti technika is.
A 3,7 literes, dupla turbós bokszermotorja nem olyan erős, mint az 580 és 650 lóerős 911 Turbóban, de az 550 lóerős teljesítményt a Porsche egyedi hétfokozatú manuális váltójával lehet beosztani, és a Turbóval szemben a motor ezúttal csak a hátsó kerekeket hajtja. A Sport Classic ezzel nem a leggyorsabb 911-es, hiszen négy másodperc alatt gyorsul százra, de
egészen biztosan a legerősebb kézi váltós Porsche 911-es, amit ma lehet kapni.
A 911 Sport Classic a retró stílusú részleteket a legmodernebb technikával ötvözi. Az ülések pepita kárpitja, a fekete és konyakbarna bőrrel bevont belső tér mellett megtaláljuk benne a Porsche aktív futóművét és a kerámia-kompozit féktárcsákat is. A Porsche egy karórát is alkotott, amely stílusában párja az 1250 darabra limitált szériás modellnek. Az újdonság nem olcsó, 272 ezer euróba kerül, ami több mint 100 millió forintnak felel meg.
Ez is érdekelhet: