A Volkswagennel közösen fejlesztett 914-es sosem tartozott a legvágyottabb Porschék közé, de mára értékes veterán lett, most pedig menő sportautót faragtak belőle egy modernebb Cayman S technikájával.

A Porsche, amikor bemutatta a 356-os utódjának szánt 911-est – eleinte még 901-es néven –, akkor maradt hely a kínálatában egy megfizethetőbb belépőmodellnek. Ezt a szerepet eleinte a 90 lóerős motorral szerelt 912-es töltötte be, majd 1970-ben megérkezett a Volkswagennel közösen fejlesztett és gyártott középmotoros 914-es, ami a formájával megosztotta a Porsche rajongóit, de kedvező alapárával igazi sikermodell lett.

A 914-es sosem számított kimondottan gyors autónak, és ez nemcsak a 80 és 100 lóerős négyhengeresekre, de a 110 lóerős hathengeresre is igaz volt. Az idő múlásával azonban ebből a Porschéből is egyre keresettebb veterán lett, ami éppen elég volt a brit Fifteen Eleven Design számára ahhoz, hogy elkészítse a 914-es modernizált változatát, amit egy újabb Porschéből származó technikára épített meg.

A kétezres évekbeli Cayman S-t vették alapul, annak 3,8 literes, hathengeres boxermotorjával, amit alaposan átdolgoztak,

ezzel a teljesítménye 400 lóerő közelébe nőtt, és ami a hatfokozatú manuális váltón keresztül természetesen a hátsó kerekeket hajtja. A modern műszaki alapokra került a szénszálas anyagból készült karosszéria, amely jobban megnézve inkább csak stílusában emlékeztet a 914-esére.

Az eredeti 15 colosnál nagyobb 18 colos Fuchs kerekei fölött kiszélesítették a sárvédőket, és ez máris sokkal jobb kiállásúvá tette a gyárilag szerény megjelenésű Porschét, de az új fényszórók és nappali menetfények is modernebb külsőt adnak neki. A Fifteen Eleven Design már fogadja a megrendeléseket, a restomod Porsche 914 ára 350 ezer fonttól indul, ami több mint 150 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

A valóra vált sportautó-álom – 75 éves a Porsche

Ferry Porsche éppen 75 évvel ezelőtt, 1948-ban alkotta meg azt a sportautót, ami útjára indította az ikonikus márka sikertörténetét.

A roadster, amit gyártásba kellett volna adnia a Volkswagennek

2009 óta hiába vártuk a Mazda MX-5 német ellenfelét.

A sportautó, amiből TGV lett - Jacques Cooper Porsche 914-esének története

Ez volt az a korszak, amikor Franciaországban minden a TGV-ről szólt. A vonatot tervező Jacques Cooper úgy gondolta, hogy a Porschénak is nagyon jót tenne a franciák jövőbe mutató, narancssárga máza.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés