Az autógyártók időnként előrukkolnak olyan tanulmányautókkal, amelyekre rögtön rávágjuk, hogy azonnal kezdődhetne is a sorozatgyártásuk. A 2009-ben bemutatott Volkswagen BlueSport éppen ilyen volt.

A kompakt és könnyű roadsterek piacát közel három évtizede uralja a Mazda MX-5, és nem nagyon tolakodtak más autógyártók, hogy letaszítsák a trónról. Persze néhányan azért elgondolkodtak rajta, és nagyon esélyes lett volna köztük a Volkswagen, ha tanulmányautóból gyártásba küldi a BlueSport néven bemutatott középmotoros roadstert.

A kategória nem lett volna teljesen ismeretlen a márkánál,

hiszen már a Porsche 914 is a Volkswagennel együttműködésben készült 1969-től 1976-ig. Később is foglalkoztak a témával, 2003-ban például Concept R néven mutatták be egy 4,16 méter hosszú, középmotoros roadster tanulmányát, 3,2 literes, 265 lóerős V6-os motorral az ülések mögött.

A gazdagon krómozott utasterével a Concept R inkább tűnt kiállításokra való tárgynak, mint komolyan gondolt terméknek, de a következő tanulmánnyal már más volt a helyzet. A témát öt évvel később vették elő újra,

2009-ben bemutatták a BlueSportot, és a 3,99 méter hosszú, 1,75 méter széles és 1,26 méter magas roadster szinte gyártásra készen állt.

A roadster már a Volkswagen készülődő új padlólemezére épült, az első futóműve és a kormányműve a Polóból, a hátsó felfüggesztés és a fékek a Golfból származtak.

A motorja az akkor éppen nagyon divatos 2.0 TDI volt 180 lóerővel és 350 Nm-rel, ami elsőre talán nem illik egy roadsterhez, de nem jelentette azt, hogy ezzel került volna gyártásba is.

A hatfokozatú DSG váltóval a középmotoros, hátsókerék-hajtású, 1200 kilogrammos BlueSport

elég fürge volt ahhoz, hogy élmény legyen vezetni, 6,6 másodperc alatt gyorsult százra és 225 km/óra volt a végsebessége.

A start-stop rendszerrel és az energia-visszatermelő fékezéssel pedig takarékosnak is bizonyult, a gyári adat szerint 4,3 litert fogyasztott százon.

A kétüléses utastér annyira egyszerű, amennyire csak lehet,

a Volkswagenekből ismerős műszerekkel, de vadonatúj kapcsolókkal, és a váltó forgótárcsája fölött már érintőképernyős kezelőfelülettel. A vászontetős sportkocsi orrában 112 literes csomagtér várta a táskákat, és az ülések mögé is került egy 70 literes poggyásztér.

A rendszámos prototípus nagyon egyben volt,

legalábbis azok szerint az újságírók szerint, akiknek volt esélyük vezetni, mielőtt a Volkswagen a raktára mélyére süllyesztette a BlueSportot. Mostanra már tudjuk, hogy sosem vált valóra, pedig ezzel a formával érdekes alternatívája lett volna a Fiat 124 Spidernek és a Mazda MX-5-nek.

Ez is érdekelhet:

Alapvetően ugyanolyan, részleteiben még jobb - Mazda MX-5-teszt - Roadster

A Mazda márka alapítójának cége, a Toyo Cork Kogyo még a parafagyártást is tanulta, amikor az autóipar úttörői már sikermodellekkel kezdték megtölteni a bolygó útjait. Aztán 1931-ben jött végre a Mazda-Go, amit azonban még autónak nevezni is bátorság, inkább amolyan egy hengerrel motorizált, háromkerekű riksa volt - hiába szerették meg nemcsak Japánban, hanem Indiában és Kínában is, ki kell jelentenünk, hogy a Mazda egyszerűen kimaradt az autótörténelem első több mint félszáz évéből.
Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés