A két német gyártó elismeri, hogy komolyan tervezi az F1-es szerepvállalást.

Egyre közeledik a Forma–1-hez a Porsche és az Audi: már januárban megírtuk, hogy 2026-tól, az újgenerációs erőforrások érkezésével bővülni fog a motorszállítók mezőnye, az egyik forgatókönyv szerint a Volkswagen-csoport két márkája is beszállhat a sportágba, a McLaren, illetve a Red Bull oldalán. A napokban viszont friss hírek érkeztek:

a VW tulajdonában lévő Audi az első, 450 millió eurós ajánlata után egy újabb, 650 millió eurós ajánlatot is tett a McLarennek.

Mi több, állítólag a két fél egy szándéknyilatkozatot is aláírt, viszont semmi hivatalosat nem tudhatunk a 2026-os motorszabályok bejelentéséig. A mértékadó Autosport.com szerint a Porsche–Red Bull tárgyalás előrehaladott állapotban van, „szinte biztos” a megállapodás.

A VW legutóbbi igazgatósági ülése után egy közleményben is megerősítették, hogy mind az Audi, mind a Porsche az F1-be való belépést fontolgatja.

A Porsche motorszállítói szerepe tűnik biztosabbnak, ehhez a 2026-os szabályoknak költséghatékonynak, fenntarthatónak kell lenniük, olyan összetett technológiák nélkül, mint az MGU-H. Ezekről a kérdésekről az Audi közvetlenül a sportági szövetséggel tárgyal, ami szintén a VW-csoport szándékának komolyságát jelzi.

A brit lap szerint ugyanakkor az Audi nemcsak motorszállító lenne, hanem csapattulajdonos is, viszont a McLaren drága, és maradna is tulaj.  Így került képbe az Aston Martin, amivel állítólag már tárgyalt is az Audi.

(Forrás: Autosport)

Az előzményekről itt olvashatsz:

És ezt olvastad már?
Az ötvenes évek versenyautóját idézi az Aston Martin különkiadása