Lehet, hogy a Porsche mostanra Kínában adja el a legtöbb autót, mégsem fog Kínában gyárat nyitni, mert a vevők a német gyártású autókat keresik.

„A Porsche a közeli jövőben nem fog gyárat építeni Kínában, mert a cégnek továbbra is fontos a Made in Germany címkével járó presztízs” – mondta Oliver Blume, a márka elnök-vezérigazgatója a Financial Timesnak adott interjúban. Pedig lenne értelme a kínai gyártásnak, az ázsiai ország mára a Porsche legnagyobb piacává lépett elő. 2020-ban összesen 272 162 autót gyártottak, ebből 88 968-at szállítottak Kínába, 80 892 darab került Európába és 57 294 darab az Egyesült Államokba.

Persze nem csak Németországban gyártanak Porschét, a Cayenne például a Volkswagen-csoport pozsonyi gyárában készül, és korábban a Boxster és a Cayman is a Valmet finnországi üzeméből került ki. A Porsche-vezér azonban gyakorlatias, és nem zárja ki teljesen a kínai gyártás lehetőségét. Az eladások felfutása és az egyes országokra érvényes szabályozások változásával Blume szerint 10 év múlva a már kínai Porschék sem elképzelhetetlenek.

Ez is érdekelhet:

Jön a Porsche Taycan olcsóbb alapmodellje

Nem lesz lassú, de azért annyira nagyon olcsó sem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Nálad már beütött a karácsonyi kajakóma?
0% Naná, és nagyon keményen.
50% Igen, de menedzselhető.
50% Szerencsére nem.
Ezekkel a fotókkal sokkal jobban telik a karácsonyi punnyadás – figyelmeztetünk, nehéz lesz abbahagyni
Hirdetés