Lehet, hogy a Porsche mostanra Kínában adja el a legtöbb autót, mégsem fog Kínában gyárat nyitni, mert a vevők a német gyártású autókat keresik.

„A Porsche a közeli jövőben nem fog gyárat építeni Kínában, mert a cégnek továbbra is fontos a Made in Germany címkével járó presztízs” – mondta Oliver Blume, a márka elnök-vezérigazgatója a Financial Timesnak adott interjúban. Pedig lenne értelme a kínai gyártásnak, az ázsiai ország mára a Porsche legnagyobb piacává lépett elő. 2020-ban összesen 272 162 autót gyártottak, ebből 88 968-at szállítottak Kínába, 80 892 darab került Európába és 57 294 darab az Egyesült Államokba.

Persze nem csak Németországban gyártanak Porschét, a Cayenne például a Volkswagen-csoport pozsonyi gyárában készül, és korábban a Boxster és a Cayman is a Valmet finnországi üzeméből került ki. A Porsche-vezér azonban gyakorlatias, és nem zárja ki teljesen a kínai gyártás lehetőségét. Az eladások felfutása és az egyes országokra érvényes szabályozások változásával Blume szerint 10 év múlva a már kínai Porschék sem elképzelhetetlenek.

Ez is érdekelhet:

Jön a Porsche Taycan olcsóbb alapmodellje

Nem lesz lassú, de azért annyira nagyon olcsó sem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés