Räikkönnen nincs megelégedve az olasz gumigyártó veszélyes abroncsaival.

A Ferrari pilótája, Kimi Räikkönen úgy hiszi, a nedves pályákra használatos gumik visszafejlődtek az utolsó évtizedben. A verseny 20-ik körének célegyenesében kicsúszott a veszély, vizes körülmények miatt az Interlagoson, mikor először a bal, majd a jobb oldali falnak is nekicsapódott.

A finn azt nyilatkozta, hogy nem volt semmi a világon, amivel megelőzhette volna a balesetet. Különösen úgy érzi, hogy a Pirelli esőgumijai nem felelnek meg a Michelin sztenderdjeinek, amit meg a 2000-es évek közepén használt a McLarennél.

“Ezek a gumik nagyon sérülékenyek, könnyen felúsznak a vizen – mondta Räikkönen. – Nyilván a körülményektől függ. Sok mindentől. De ha összehasonlítom a 10-12 évvel ezelőttiekhez, azok a kerekek még probléma nélkül kiállták volna ezt a mennyiségű vizet, kicsúszás nélkül. A felúszás egy nagy probléma. Úgy néz ki, mintha amikor lenne egy kis állóvíz, akkor nulla lenne a tapadás.”

A sauberes Marcus Ericsson is kicsúszott még 8 körrel Raikkönen előtt. Bár ő csak a Pirellit tapasztalta meg eddig a Forma-1-ben, a svéd egyetért Raikönnennel, hogy a korábbi gumik sokkal jobbak voltak.

“Néhány okból kifolyólag az elmúlt pár évben, ha vizes volt a pálya, sokat szenvedünk a vezetéssel, habár 10 évvel ezelőtt az emberek probléma nélkül vezettek ilyen körülmények között – mondta Ericcson. – Rengeteg javítanivaló van az esőgumikon, mert a kanyarokban jók, de az egyenesben, mikor állóvíz van, képesnek kell lennünk keresztülmenni rajta. Esett, de nem zuhogott. Képesnek kellene lennünk versenyezni piros zászló és safety car nélkül, amit a múltban megtettünk, de ez most nem lehetséges a felúszás miatt. Ez most nagy kihívás nekik (a Pirellinek), hogy kitaláljanak rá valamit, és akkor végig tudunk menni a nedves pályán anélkül, hogy a pilóták elvesztenék a kontrollt és utasokká válnának. Lehetsz olyan szerencsés, mint Max Verstappen, vagy olyan szerencsétlen, mint én, Kimi, Romain és Massa. Mindannyian kicsúsztunk majdnem ugyanazon a helyen, szóval nekem ez egy csalódás.”

Romain Grosjean, aki hasonlóan járt a Haas versenyautójával, szörnyűnek írta le a gumikat.

“Jobb gumikat kell kapnunk esős időre, mert elveszteni az uralmat az autó felett egy egyenesben elég rossz – mondta. – Megmutatja, hogy mennyire rosszak az extrém abroncsok. Nincs tapadás és ezzel nagy kockázatot kell vállalnod.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Ilyen lesz a Kawasaki első hidrogénhajtású motorkerékpárja

340 lóerős családi villanybusz a Volkswagen ID. Buzz GTX

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés