Ha már egyszer Formula–1-es csapata is van az Alfa Romeónak, akkor nem volt nagy kérés, hogy Räikkönen és Giovinazzi segítsen a Giulia GTA finomhangolásában.
Az Alfa Romeo ugyan már leleplezte a Giulia GTA változatát, ami még brutálisabb, mint a Quadrifoglio, az utolsó simítások még hátra vannak.
A milánói márkánál pedig kihasználják az előnyeit annak, hogy a Formula–1-ben a Sauber az Alfa Romeo neve alatt fut, a csapatot is bevonták a fejlesztésbe.
A Sauber mérnökei fejlesztették ki a Giulia GTA szénszálas anyagból készült légterelőit,
amit aztán a Formula–1-es csapat saját szélcsatornájában teszteltek. Majd megkérték az F1-es pilótákat, hogy segítsenek a finomhangolásban, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi pedig alighanem örömmel mentek autózni egyet.
A Giulia GTA álcázott prototípusát a legendás baloccói tesztpályán vezették, ahol az állítható hátsó légterelő hatását tesztelték.
A csúcsmodellben a 2,9 literes biturbó V6-os motor 540 lóerőre képes, míg a tömegét 100 kilogrammal csökkentették, és csak 500 példányt gyártanak belőle.