A francia autógyártó még nem erősítette meg az oroszországi kereskedelmi minisztérium bejelentését, miszerint jelképes összegért adhatta el a Lada gyártójának többségi részesedését a Renault.

Az orosz–ukrán háború kapcsán hozott szankciók nehéz helyzetbe hozták az Oroszországban is tevékenykedő autógyártókat. A korlátozásoknak leginkább kitett gyártó a Renault, amelynek 68 százalékos részesedése volt a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ban, és nagyon úgy tűnik, hogy ettől a részesedéstől most fillérekért – pontosabban egy rubelért – szabadultak meg.

A Renault és a francia gyártóban 15 százalékos részesedést birtokló francia kormány egyelőre nem kommentálta az ügyletet, amelyről az orosz kereskedelmi minisztérium közleménye nyomán a Reuters adott hírt.

A részesedést a NAMI szerezte meg, ez a kutatóintézet felel évtizedek óta az orosz személygépkocsik és teherautók fejlesztéséért, ideértve Putyin elnöki limuzinjait is.
Putyin elnöki limuzinját is a Lada új tulajdonosa, a NAMI fejlesztette

A lépés alátámasztja, hogy az Oroszországban jelen lévő nyugati cégek menekülőre fogják, mivel az ukrajnai konfliktus miatt hozott szankcióknak és a Kreml által hozott feltételeknek egyszerre nem tudnak megfelelni.

A Renault már egy hónapja bejelentette, hogy felfüggesztette a tevékenységét a moszkvai gyárában, ahol Renault és Nissan márkájú autók is készültek.

A megállapodás lehetőséget biztosít a Renault-nak, hogy a következő öt évben visszavásárolja a részesedését a Ladában, de ha ebben az időszakban Oroszország beruházást hajt végre, akkor ezt figyelembe veszik a költségeknél.

Semmit nem adunk ajándékba – közölte az egyrubeles üzletet nyélbe ütő Denis Manturov kereskedelmi miniszter.

A Renault moszkvai gyára sem maradt a francia autógyártó tulajdonában, azt a moszkvai önkormányzatnak adták át. A Renault számára egyértelmű a veszteség, de a Ladának is nagy érvágást jelenthet a francia partner elvesztése, hiszen együtt tervezték a jövőt, Largus néven a Logan kombit gyártották, és a Niva utódja is a Renault-val közös alapokra épült volna fel.

(Forrás: Reuters)

Ez is érdekelhet:

Bajba kerülhetnek az Oroszországban is gyártó autómárkák

A háború és a szankciók az európai autógyártásra is hatással vannak.

Megújult a Lada Vesta, de Európába már nem jut el

Mutatjuk, mi változott a Vesta ráncfelvarrásával.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Egy merőben váratlan helyre igazolhat Sainz

További cikkeink a témában