Feléleszti a karosszériaépítés hagyományait a Rolls-Royce, amelynek legtehetősebb ügyfelei mostantól teljesen egyedi luxusautókat is rendelhetnek. Az elsőként elkészült Boat Tail nemcsak nevével, hanem stílusával is a jachtokat idézi.
A Rolls-Royce történelme szorosan összefonódik a karosszériaépítés hagyományával, hiszen a huszadik század első felében a brit luxusautókat évtizedeken keresztül külső műhelyekben öltöztették egyedi karosszériákba. A vevőknek lehetőségük volt csak a motorral szerelt alvázat megrendelni a Rolls-Royce-tól, amit aztán a saját stílusuk szerint tervezett külsővel építtettek meg.
Most ezt a hagyományt éleszti fel a Rolls-Royce a Coachbuild részlegének megalapításával.
A márka ügyfelei eddig is válogathattak a különleges anyagok és színek között, az ízlésüket tükröző egyedi modelleket a Bespoke program keretében rendelhették meg, de mindvégig a szériagyártású típusok keretein belül kellett maradniuk. A Coachbuild ezen a téren jelent jelentős újdonságot.
Persze nem ez az első egyedi karosszériás újkori Rolls-Royce, hiszen a márka 2017-ben leplezte le a Sweptail névre keresztelt alkotást,
amelynek alakját a hajók formavilága ihlette, és amely egy tehetős vevőjük számára készült, egyetlen példányban. A lehetőség három másik ügyfelük érdeklődését is felkeltette, négy évig dolgoztak velük együtt a most leleplezett újdonságon.
A Rolls-Royce az ügyfeleket is bevonta a tervezési folyamatba, megtekinthették például az agyagmodellt, amelyről aztán az alumínium karosszériaelemeket formázták. A három autó formája megegyezik majd, de mindegyiket a vevőjük igényei szerint szabják majd egyedire, és most
ezek közül mutatták be az elsőt, amit nemes egyszerűséggel Boat Tail névre kereszteltek.
Az 5,9 méter hosszú fenséges kabrió formavilágát a hajók ihlették,
erre utal a jachtokéra hasonlító hajlított szélvédő, a karosszéria áramvonalas profilja pedig egy vízből kiemelkedő motorcsónakot juttathat eszünkbe. A Rolls-Royce jellegzetes hűtőmaszkját ezúttal a karosszériába simították, és a fényszórók is a márkára jellemzők, mégis egészen új formát öltöttek.
A hajós rokonság hátulról nézve a leginkább szembeötlő,
a kecsesen lejtő vonalú fedelet nyíltpórusú fából alkották meg a Rolls-Royce mesterei, a hosszanti szálcsiszolt alumínium betétek is a hajók fedélzetét elevenítik fel. A vászontető is teljesen egyedi, nem a kabriók összehajtható megoldása, hanem inkább a jachtok napfényvédő árnyékolójára hasonlít.
A karosszériát a megrendelő kedvenc színére, tengerkékre fényezték, és a Rolls-Royce-nál most először színátmenetes lett a kézzel festett motorházfedél. Sötétebb kék bőrrel vonták be az első, és világosabbal a hátsó üléseket, a fával borított padló pedig újabb hajós utalásnak számít.
A legapróbb részletekre is ügyeltek, a kesztyűtartóba például Montblanc tollat rejtettek el.
A Boat Tail legérdekesebb része, hogy a hátuljából fényűző piknikkészlet hajtható ki.
A duplaszárnyas fedeleket feltárva 15 fokos szögben emelkednek ki a tálalók, benne az aperitifekkel és a párizsi Christofle gravírozott étkészletével. A pezsgőhűtőt úgy alakították ki, hogy pontosan elférjen benne a tulajdonos kedvenc márkájának palackja, a hozzá ajánlott hőmérsékletre hűtve.
Minden Rolls-Royce jellegzetes része az ajtóba rejtett esernyő, és ezt a koncepciót gondolja tovább a Boat Tail középen kihajtható teleszkópos napernyője. Szintén érdekesség, hogy a svájci Bovet 1822 óramárkával a tulajdonosnak és párjának
olyan tourbillon szerkezetes órákat készítettek, amelyek csuklón hordhatók, és az autó műszerfalába is illeszthetők.
A Rolls-Royce számára igazi mérnöki kihívás volt a Boat Tail megalkotása, a hátsó részéhez például külön klímaberendezést fejlesztettek, amely megőrzi a fedélzeten szállított ételek és italok minőségét. A tulajdonosa mindenesetre nem nézegetni vette, és nem is süllyeszti a gyűjteménye mélyére, hanem rendeltetése szerint fogja használni az országúti hajóját.