Tökéletesen mutatja, hogy milyen nehézségeken ment keresztül a Rolls-Royce mielőtt új életet kezdett, hogy a Camargue kupé egyszerre volt a világ legdrágább és sokak szerint a legrosszabb autója is.

Minden porcikájából árad a brit luxus, pedig a Rolls-Royce Camargue formaterve valójában a Pininfarinánál készült, Paolo Martin rajzolta. A hetvenes évek közepén egyenesen hihetetlennek tűnt, hogy egy Silver Shadow limuzin árának kétszereséért árulták. Nem is kapkodtak érte, tíz év alatt kicsit több mint ötszáz darabot adtak el.

Speciális automata légkondicionálót fejlesztettek a Camargue-hoz, hogy a célközönséget jelentő hollywoodi sztárok és arab sejkek ne olvadjanak bele bőrfotelekbe.

Egyenes vonalakból és nagy lemezfelületekből áll a szédületesen drága Rolls-Royce luxuskupé karosszériája, melynek dupla kerek fényszórói egy fekete keretből világítanak. A magnóliafehér tömb alatt szinte eltűnnek a 15 colos felnik, a függőlegesen lamellázott hűtőmaszkot pedig a modern idők jegyében hét fokkal megdöntötték, de az eksztázis szelleme ott trónol a tetején, ahogy kell.

Nagyon ügyesen hasznosítják újra az olasz formatervező cégek a korábbi terveiket, nem tett másképpen a Pininfarina sem, akik egy korábbi munkájukat nagyították fel a Rolls-Royce-nak. A Camargue valójában egy holland mágnásnak tervezett W109-es 300 SEL 6.3 alapú kupé második esélye. Hasonló karakterű autó a Fiat 130 Coupé és a Ferrari 400 GT is, mindkettő messze túltesz a Rolls-Royce-on.

Alapjaiban a Camargue éppen olyan, mint a Corniche vagy Silver Shadow, csak a nyolcvanas évek felé közeledve kapta meg a Silver Spirit független hátsó futóművét. Az előrefelé nyíló gépházteteje alatt az ekkoriban minden modellben használt 6,75 literes, V8-as motor van nagyjából 220 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Hozzá a General Motorstól származó háromfokozatú automata váltó csatlakozik.

Krémszínű bőrrel varrott fotelekkel és valódi fabetétekkel igazán elegáns az utastér hangulata. Ezek a formák és megoldások a mai napig visszaköszönnek a Rolls-Royce modellekben, még az elektromos Spectre-ben is hasonló légbeömlők vannak és az egyes funkciók elrendezése is hasonló.

Nem minden alacsony darabszámban gyártott méregdrága luxusautó lesz értékes veterán, és erre remek példa a Camargue.

Szinte ritkaságnak számít ez a jobbkormányos autó, hiszen a legtöbb Rolls-Royce Camargue balkormányos változatban készült, mert ilyesmire még a leggazdagabb britek sem fizettek be, sokkal inkább Amerikában és a Közel-Keleten találtak vevőket az 5,2 méteres és 2,3 tonnás kupéra. Ott sem túl sokat.

Ez is érdekelhet:

Elektron a mennyországban – Rolls-Royce Spectre

Teszten a 200 milliós Spectre luxuskupé, a Rolls-Royce első elektromos autója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A legjobb barátaid: a kutyád, és ez a talpbetét

Škoda Kamiq, a racionális – 1.0 TSI-teszt

Videón Russell szánalmas hibája

További cikkeink a témában