Fontos lépés volt az 1965-ben megjelent Silver Shadow a Rolls-Royce történetében, hiszen a korábbi alapokhoz képest egy modern luxuslimuzint alkottak, mely elődjénél kompaktabb méretű volt ugyan, de utastere sokkal tágasabb lett.

Hihetnénk, hogy egy igazi luxuslimuzin sosem lehet elég nagy és hivalkodó, de a Rolls-Royce Silver Cloudnak már nem csak az alapjai voltak ódivatúak, hanem a vásárlók is egyre inkább szerettek volna egy kisebb méretű, de belül tágasabb autót.

Hallgatva az idők és az ügyfelek szavára, a Silver Shadow már nagyobb utasteret kínált, közben pedig a sofőrnek is megkönnyítette a dolgát a kisebb karosszéria.

1974 júniusában regisztrálták Angliában először az ezüst metál fényezésű és kék bőrbelsős Silver Shadow-t, melyet 5 évvel később vett meg Freddie Mercury Goose Productions Ltd. nevű cége.

Freddie Mercury is sofőrös autónak használta ezt a Rolls-Royce Silver Shadow-t, hiszen a Queen énekesének nem volt jogosítványa. A banda azonban több szálon is szorosan kötődik az autózáshoz, rendre érdekes gépek bukkantak fel a zenekar tagjai körül. 1975-ös A Night at the Opera című Queen albumon hallható az I'm in Love With My Car című szám is, mely állítólag Jonathan Harris Triumph TR4-eséhez is köthető.

Egészen 1991-es haláláig használta az ezüst Rolls-Royce-t a frontember, majd utána nővére, Kashmira Cooke vezette még hosszú ideig.

Műhelyszámlákon is visszaköszön Mercury neve, de egykori felesége Mary Austin is szerepel az aktákban. Az autó egyébként hosszú ideig raktárban állt, ezért ahhoz, hogy üzembiztos legyen, átfogó mechanikai felújításra van szükség.

6,75 literes, V8-as motorja majd' 190 lóerős és a GM 3 sebességes automata váltója csatlakozik hozzá. A kényelemhez nem csak a bőrfotelek, hanem a Citroën licence alapján készült hidropneumatikus felfüggesztés is hozzátesz.

Nemes célt szolgál az autó eladása, az ebből befolyó összeggel egy ukrajnai segélynyújtásra alapított jótékonysági szervezetet támogatnak majd.

Ez is érdekelhet:

Ralira készítették fel ezt a veterán Bentley-t

Nekivágnál egy murvás raliszakasznak ezzel a klasszikus csatahajóval?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

További cikkeink a témában