A Bentley és a Rolls-Royce közös korszakából származik ez a ’69-es luxusautó, és ugyan furcsán mutatnak rajta a távfényszórók, pedig arra utalnak, hogy raliautónak építették át a sportos limuzint.

Első pillantásra azt mondanád, hogy de hiszen ez egy Rolls-Royce, pedig egy Bentley-t mutatunk abból a korszakból, amikor a két márka közös utakon járt. Az 1965-ben bemutatott Bentley T1 tehát nem más, mint a Rolls-Royce Silver Shadow minimálisan módosított változata, szinte csak a lekerekített hűtőmaszk különbözteti meg a két autót.

Míg azonban a Rolls-Royce-ban a hátsó ülésen vitette magát a tehetős tulajdonos, addig a Bentley-ben szívesebben ültek bőrkesztyűben a volán mögé.

A képeken látható ’69-es gyártású T1-ben pedig még inkább, hiszen ezt a példányát raliautónak építették át. Akkoriban ehhez szinte elég volt fényszórókkal telerakni az autó orrát.

Persze az építés nem merült ki ennyiben, rendes bukókeret és modern négypontos biztonsági övek kerültek a Bentley-be, amivel neki lehet vágni egy veterános versenynek. A futóművét megerősítették, a motorja a későbbi széria 6,75 literes V8-asa, amire nagyobb karburátorok kerültek, így a legnagyobb sebessége meghaladja a 190 km/órát.

Raliautó vagy sem, az utastérből nem marad el a nemes bőrkárpit és a műszerfal faborítása.

A kéttónusú kékre fényezett Bentley eddig 150 ezer kilométert futott, és 49 500 euróért hirdeti a Cool Classic Club, azaz mintegy húszmillió forintra van szükség ahhoz, hogy az angol luxuslimuzinból épített raliautót a garázsodba állíthasd.

Ez is érdekelhet:

Speed néven itt a Bentley limuzinjának sportváltozata

Most kell venni 12 hengeres Flying Spurt, amíg még lehet.

Újra gyártásba adja húszas évekbeli versenyautóját a Bentley

200 km/óra ezzel a Le Mans-győztes géppel igazi kaland lehet.

A Bentley újjáépíti ezt az 1965-ös gyönyörűséget

Az 57 éves autót a gyár saját maga hozza ismét újszerű állapotba. A Bentley T-modell első példánya ismét olyan lesz, mint amikor először kigurult az üzemből.

És ezt olvastad már?
Tökéletes mindenes, csak a turbó zavar benne – Kia Sportage PHEV-teszt
.