A 12 hengeres modellek napjai meg vannak számlálva a Bentley-nél is, ezért lehet érdekes, hogy a brit márka bemutatta a Flying Spur sportváltozatát, amit még a hatliteres biturbó benzinmotorral szereltek.

A Mulsanne kivezetése óta a Flying Spur a Bentley kínálatának egyetlen limuzinja, amit a 4 literes biturbó V8-as benzinmotorral, vagy a 2,9 literes biturbó V6-os plug-in hibrid változatban lehet választani. A Mulliner csúcsváltozatot ezen kívül a márka W12-es motorjával is gyártják, és most itt a sportmodell, ami kizárólag 12 hengerrel készül.

A Flying Spur Speed motorja a Bentley jól ismert hatliteres biturbó W12-ese, ami ebben a modellben nem lett erősebb,

635 lóerő a teljesítménye és 900 Nm a nyomatéka. Nem is nagyon lett volna szükség ennél többre, hiszen ezzel is 3,8 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 333 km/óra a végsebessége.

A bevezetése után ezzel a motorral próbáltuk már a Flying Spurt, a Speed mégis többet kínál, hiszen minden más változatnál sportosabb lett. Szériafelszerelés a hátsókerék-kormányzás, amivel stabilabban fordul,

a nyomatékvektoros összkerékhajtás és az aktív csillapítású, jobb útfekvésre hangolt légrugós futómű is jár hozzá.
A Speed változatot a sötét színű hűtőmaszkról és a sötét betétes fényszórókról ismerheted majd fel,

egyediek a 22 colos kerekek, a Speed feliratok mellé pedig szénszálas anyagból készült elemek kerültek a karosszériára és az utastérbe is. Persze ez utóbbi a vevő döntése, hiszen krómmal és fával is díszíthetik a bőrrel vagy gyapjúval kárpitozott utasteret.

Ez is érdekelhet:

Mulliner változatban is itt a Bentley luxusautója

A Bentley szerint így lehet még fényűzőbb a Flying Spur.

Zöld rendszámot kapott a Bentley sportos limuzinja

Kettővel kevesebb hengerrel itt a Flying Spur konnektorról tölthető hibrid változata.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában