Tovább bővítette az új Flying Spur választékát a Bentley, megjelent a konnektorról tölthető hibrid, ami nálunk zöld rendszámot is kap.
Két éve jelent meg a Bentley Flying Spur új generációja, előbb 12 hengerrel, majd egy évvel később a V8-as változat is megérkezett, és mindkettőt kipróbáltuk már.
Most pedig itt a kínálat legújabb tagja, amibe kettővel még kevesebb henger került, de erre egyáltalán nem panaszkodhatunk, hiszen a konnektorról tölthető hibrid modellről van szó.
Nem ez a Bentley első hibridje, a Bentayga ugyanis már 2018 óta kapható konnektoros változatban,
ezt a típust a ráncfelvarrás után is megtartották. Még csak a limuzinok közt sem példátlan a plug-in hibrid hajtás: többek közt a BMW 7-es sorozata és a Mercedes-Benz S-osztály is elérhető zöld rendszámmal, a Flying Spurt azonban ezek fölé pozícionálja a Bentley.
A Flying Spur Hybrid nem teljesen ugyanazt a motort kapja, mint a Bentayga Hybrid,
az orrában egy 2,9 literes biturbó V6-os dolgozik, ami önmagában is 416 lóerőre és 550 Nm-re képes. A villanymotorja 136 lóerős és 400 Nm a nyomatéka, ezzel a hibrid Bentley kombinált teljesítménye 544 lóerő – alig kevesebb a V8-as 550 lóerőjétől –, a maximum nyomaték 750 Nm.
A dinamikája sem sokban különbözik a V8-asétól, ami 4,1 másodperc alatt gyorsul százra, a hibridnek pedig ehhez 4,3 másodpercre van szüksége.
Azt viszont nem tudja a V8-as, amit a hibrid, hogy a 14,1 kilowattórás akkumulátor feltöltésével 40 kilométert tisztán elektromosan is képes haladni. A végsebessége sem rossz: 285 km/óra.
Szinte csak első sárvédőkre kerülő Hybrid emblémákról lehet megmondani, hogy ez a hibrid változat, meg persze az extra töltőfedélről a bal hátsó sárvédőn. A Bentley nem áll meg itt: 2023-ra minden autója elektromosított lesz, a márka első elektromos autójára két évvel később számíthatunk, 2030-tól pedig kizárólag elektromos autókat kínálnak majd.