Már eddig is minden idők egyik legjobb raliversenyzőjének tartották, és ezt Sebastien Loeb idén év elején igazolta is. A világbajnokságról rég visszavonult pilóta épp csak hazaért a Dakar-raliról, ahol második lett, hogy nyolcadik alkalommal húzza be a Monte-Carlo-rali első helyét.

Új korszakot kezdett a rali-világbajnokság, az idei évtől hibrid autók indulhatnak a sorozat csúcskategóriájában, és erre az alkalomra a Ford, a Hyundai és a Toyota is vadonatúj gépet épített. Az 1,6 literes benzinmotorral és elektromotorral is szerelt versenyautók erősebbek és gyorsabbak is az elődjüknél, és az első futamon kiderült, hogy kiknek sikerült a leghamarabb megismerkednie velük.

Nem gondoltuk volna, hogy ennyire gyors tud lenni a fiatalok között, de a 47 éves Sebastien Loeb megmutatta, hogy nem véletlenül tartják a világ egyik legjobb raliversenyzőjének.

Sorozatban kilencszer nyerte már meg a világbajnokságot, a legtöbb futamgyőzelem, a legtöbb dobogós helyezés és a legtöbb szakaszgyőzelem is a nevéhez fűződik.

Loeb idén újra elindult a rali-világbajnokságon, és ott folytatta, ahol tíz éve abbahagyta.

A tornászból lett autóversenyző szinte mindennel pokoli gyorsan tud menni, amibe csak beleül. 2012 óta, amikor a kilencedik világbajnoki címe után visszavonult, kétszer a harmadik helyen végzett a túraautó-világbajnokságon, második lett a 24 órás Le Mans-i futamon, rekordot ment a Pikes Peak hegyi felfutón, és idén is a második helyen ért célba a Dakar-ralin, ahonnan éppen csak egy kis ideje volt átszokni a Ford raliautójába.

Az újonnan épült Pumával indult Loeb a szezonnyitó Monte-Carlo-ralin, és már az elejétől fogva diktálta a tempót,

azt csak a hozzá hasonlóan sikeres Sebastien Ogier tudta tartani, aki a Loeb utáni korszakot uralva az utóbbi kilenc évből nyolcszor nyerte meg a rali-világbajnokságot. A második napra Ogier visszavette a vezetést, de végül egy defekt és egy időbüntetéssel járó hiba után nem volt kérdés, hogy Sebastien Loeb végül behúzza a nyolcadik monacói győzelmét.

A rali történetének két legsikeresebb pilótája közötti párharcnál jobbat elképzelni sem tudtunk volna a világbajnokság ötvenedik szezonjának megnyitására.

A két pilóta tempójára jellemző, hogy a harmadik helyen 90 másodperccel lemaradva ért be Craig Breen a másik Pumával.

A legidősebb futamgyőztes

Loeb karrierjének nyolcvanadik győzelme azért is figyelemreméltó, mert ezzel a rali-világbajnokság eddigi legidősebb futamgyőztesének számít, az eddigi rekorder Björn Waldegård ugyanis 1990-ben 46 évesen, Hannu Mikkola pedig 1987-ben 44 évesen nyerte meg a Szafari-ralit, ami hasonlóan nagy rutint igényel, mint a Monte-Carlo-rali. Loeb egyébként 44 évesen is nyert vb-futamot, amikor 2018-ban elindult a Katalán-ralin.

Elfyn Evans, a tavalyi világbajnokság esélyese is a győzelem közelében autózott, de a Toyotájával végül fennakadt a pálya szélén, amivel húsz percet vesztett. A csapattársa, Kalle Rovanperä még az első tízen kívül kezdett, de végül megtalálta a GR Yaris megfelelő beállításait, és a célra feljött negyediknek. Nem ment olyan jól a Hyundainak, Thierry Neuville egész hétvégén küszködött, és a hatodik lett, míg két csapattársa, Ott Tänak és Oliver Solberg is kiesett.

(Képek: Red Bull Content Pool)

Ez is érdekelhet:

Látványos képeken a szaúdi Dakar-rali, ahol a Toyota legyőzte az Audit

Az elektromos Audival nem tudtak a V6-os Toyota fölé kerekedni.

Elképesztő pályacsúccsal győzte le Pikes Peaket Sebastien Loeb

8:13:8-at autózott a Peugeot-val egy olyan pályán, ahol eddig tíz alá bemenni is valóságos hőstettnek számított. A második is majdnem ötven másodperccel volt lassabb nála.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés