A városi autó minél kisebb, annál jobb, és most az egyik legkisebbet próbáltuk ki, az okostelefon-alkalmazással elvihető car sharing flottába újonnan érkező Fiat 500-ast.

A car sharing szolgáltatást már aligha kell bemutatni, Budapesten évek óta három nagy szolgáltató is működik, a köztük lévő versenyből pedig csak profitálhatunk. A BMW és a Daimler saját autómegosztója 2019-ben egyesült Share Now néven, és a flottájukban eddig különböző BMW és MINI, illetve Mercedes és smart modelleket találtál, mostantól azonban olasz stílusban is járhatod a várost az újonnan érkezett Fiat 500-asokkal.

Jó tudni, hogy a car sharing nem váltja ki teljesen a saját autót, a taxit vagy a tömegközlekedést, de ezt a hármat egészítheted ki vele okosan.

Az autómegosztás használata akkor praktikus, ha a városban időnként szükséged van egy autóra, akár csak percekre vagy egy pár órára, és mindezt minél egyszerűbben oldanád meg. A telefonos appban csak kikeresed a neked legmegfelelőbb autót, és már nyithatod is.

A Share Now térképén nemrégiben 50 darab Fiat 500-assal bővült a választék, a bérelhető autók flottája 300 autóból áll.

Az olasz kisautó akkor lehet érdekes, ha odavagy az olasz stílusért, és persze akkor, ha egy olcsón elvihető, egyszerűen manőverezhető és könnyen parkolható autóra van szükséged. 3,57 méteres hosszával még akkor is gyerekjáték vele a parkolás, ha az autóhoz nincs tolatóradar vagy tolatókamera.

A regisztráció gyorsan megy, a jogosítvány és a bankkártya adatait kell megadni hozzá, a jóváhagyás után pedig már keresheted is a neked megfelelő autót.

A térképen kiválasztva lefoglalhatod, amíg odaérsz, és a zárat is telefonnal nyitod, a kulcsot a kesztyűtartóból veheted ki.

Az indulás előtt érdemes körbenézni a kasztnit, nincs-e rajta sérülés, de az egész nem tart tovább pár percnél, és már tiéd is az autó.

A Fiat 500 ahhoz képest, hogy már 2007 óta készül, ami az autóiparban manapság szokatlanul hosszú idő, még mindig nagyon divatos. A jópofa műszerfaltól a stílusos kárpitokig minden részletén érezni, hogy jó ízlésű olaszok tervezték, ezért használni is tiszta vidámság. Az autóból nem hiányzik az Android Auto és az Apple CarPlay, ezért

az USB-re kötött telefonnal navigálhatsz és a kedvenc zenédet hallgathatod, mehet a Google Maps, a Waze és a Spotify.

A Share Now budapesti Fiatjai automatizált váltósok, ami még egyszerűbbé teszi a vezetést.

A motorja ennek még a klasszikus 1,2 literes, négyhengeres benzines, 69 lóerővel, ami városban még akkor is elég, ha a robotváltó nem a legsimább, legfürgébb szerkezet. Az olasz minivel a kevésbé gyakorlott vezetők is elbírnak, és külön érdekesség a Fiatokra jellemző City gomb, aminek a megnyomására egy ujjal tekerheted a kormányt.

A Fiat 500 az egyik legolcsóbb autó a Share Now flottájában, a havi előfizetőknek 60 forintba kerül egy perc,

de ha csak alkalmanként használod az autómegosztást, akkor is 79 forint percenként, így egy rövidebb út jóval olcsóbb lesz, mintha taxival mennél, és jóval kényelmesebb, mint a tömegközlekedéssel. Beszerezni egyet pedig sokkal egyszerűbb, mint a kölcsönzőknél, pedig azokhoz hasonlóan itt is elviheted egy vagy több napra a kocsit.

Ha egy óránál több időre kell az autó, akkor jobban jársz a fix díjas csomagokkal, két órára 4990, 4 órára 7990, 6 órára 9990 forintért viheted a Fiatot, de akkor már

megéri az egynapos csomagot kérni, amivel 11 990 forintért 24 órára tiéd a kisautó, és a csomagban 90 kilométer is benne van.

Az üzemanyag és a biztosítás is, az utóbbi egy napra 999 forint, ami csökkentett önrészt és országos autópálya-matricát is tartalmaz.

A car sharing akkor a legjobb, ha a belvárosban laksz, de a Share Now a külső kerületek felé is terjeszkedik,

a legutóbb Hűvösvölgyön és Mártonhegyen bővült a zóna. Csepel, Wekerletelep, Rákoskeresztúr, a Centenáriumi lakótelep és Káposztásmegyer pedig olyan külső zóna, ahonnan ingyen elviheted az autót, de itt csak egyszeri díjért zárhatod le. Az autókat az egész országban használhatod, de lezárni csak a zónán belül lehet, hogy más is megtalálja utánad.

A Fiattal egész nap Budapestet jártuk, és mivel pocsék idő volt, sokkal kényelmesebbnek bizonyult a tömegközlekedésnél,

az autóban volt kézfertőtlenítő, és megnyugtató, hogy a felületeket előzetesen hosszútávú felületfertőtlenítővel kezelték. A bérlést Kelenföldön indítottuk, és a Shopmarkban zártuk le, ugyanis ott is van egy kijelölt parkoló a Share Now autóinak, és a próba csak igazolta, hogy igazából nem is kell jobb városi autó, mint az örökzöld Fiat 500.

Ez is érdekelhet:

Mostantól autómegosztós autóval is mehetsz a budapesti reptérre

Mindhárom szolgáltató kiterjesztette a területét a ferihegyi repülőtérre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában