A legújabb Škoda biztosan nem kerül sorozatgyártásba, mégis érdemes megnézni, hiszen a márka gyakornokai azt mutatták meg vele, hogy a városi crossover Kamiq alapjára milyen klassz raliautót lehetne építeni.
A Škoda már hagyományt csinált belőle, hogy a náluk gyakorlatot szerző diákok csapata minden évben kitalál egy tanulmányautót, amelynek születésében a tervezéstől az építésig részt vehetnek. Az utóbbi években készült már Scala roadster, platós Kodiaq és kabrió Karoq is, idén pedig egy raliautót álmodtak meg a gyakornokok.
Az Afriq névre keresztelt tanulmányautó nem más, mint a kompakt Kamiq raliváltozata,
amihez a Škoda Motorsport részlege nyújtott segítséget. A karosszéria merevítéséhez a hátsó ajtókat behegesztették, a sárvédőket pedig kiszélesítették, hogy elférjenek alattuk a murvás terepre szánt abroncsokkal szerelt kerekek.
A hátsó szárny a Fabia raliváltozatáról származik, akárcsak a kormánykerék, a műszerfal és a kagylóülések
a hatpontos biztonsági övekkel. A motorháztetőre szerelt plusz fényszórók, az apró visszapillantó tükrök és a szélvédő feletti légbeömlő nyílás is elengedhetetlen része egy versenyautónak, ezeket is megkapta az Afriq.
Az Afriq nemcsak a külsejével utal a raliautókra, hanem a hajtáslánca is jóval masszívabb lett a szériamodellénél. Mivel a Kamiq egyáltalán nem elérhető összkerékmeghajtással, ezért az Octavia 4x4 hajtáslánca került alá a 190 lóerős, kétliteres benzinmotorral és a hétfokozatú DSG váltóval, és még ezzel is csak 1350 kilogrammot nyom.
Vizet a sivatagba
Mivel egy ilyen autóval a sivatagi terepen is rajthoz lehetne állni, hasznos extrája az izraeli Watergen által fejlesztett vízkészítő rendszer, amely a levegő páratartalmát kivonva képes napi 20 liter ivóvízminőségű vizet készíteni.
Ez is érdekelhet: