A Skodánál immár hagyománynak tekinthető, hogy Monte Carlo néven jönnek a sportos stílusú változatok, és a legújabb Fabia sem maradt ki a sorból. Még ha nem is igazi sportváltozat, a legerősebb motorjával azért nem megy rosszul.

Mi köze a mindig racionális Škodának a fényűző Monte-Carlóhoz? Jóval több, mint gondolnád. Az alapító Václav Laurin és Václav Klement autója már a második Monte-Carlo-ralin részt vett 1912-ben, de a cseh gyártó az első nagyobb sikerét csak 1936-ban aratta, amikor egy Škoda Popular a kategóriája második helyén ért célba a kimerítő futamon.

A Popular roadster, amivel második helyen értek célba a Monte-Carlo-ralin
A raliskerek tiszteletére készült az első Monte Carlo különkiadás a Popularból 1936-ban
2011-ben a kettővel ezelőtti Fabiából készült ismét Monte Carlo-kiadás

A Škoda akkor egy különleges limitált szériát készített a Popularból Monte Carlo néven, és ezt a jól csengő nevet 2011-ben élesztette fel, amikor Sportline helyett Monte Carlónak keresztelte a Fabia sportos stílusú változatát.

A cseheknél hagyomány lett belőle, és most itt a 2021-ben bemutatott negyedik generációs Fabia sportos kiadása.
A Monte Carlo modelleket fekete színű betétekkel dobják fel, és nincs ez másként az új Fabia esetén sem,

aminek hosszabb, szélesebb és laposabb karosszériáján igencsak jól állnak ezek az elemek. Fekete színű a hűtőmaszk, a fényszórók betétje, a visszapillantó tükörházak, a hátsó lökhárító diffúzoros betétje, és fekete lehet még a tető is.

A 16, 17 vagy akár 18 colos kerekeken is rendelhető Fabia Monte Carlo belül is hangulatos, amiről a háromküllős sportkormány,

a piros és karbonmintás betétek, a rozsdamentes acélból készült pedálok és az integrált fejtámaszos sportülések

gondoskodnak. A 10,25 colos műszeregység egyedi grafikát kapott, az érintőképernyő pedig akár 9,2 colos is lehet.

Sportos stílusa ellenére a Monte Carlo nem igazi sportváltozat, inkább csak egy divatos felszereltségi szint,

amit még a 80 lóerős belépőmotorral is lehet kérni. Jobb választás a 95 vagy 110 lóerős 1.0 TSI, de ha ránk hallgatsz, akkor a 150 lóerős 1.5 TSI-vel kéred, amivel nem is megy rosszul: 8 másodperc alatt gyorsul százra és 225 km/óra a végsebessége.

Az új Fabiát vezettük is a bemutatóján, a tapasztalatainkat itt olvashatod el:

Tökéletes mindennapi autó: Škoda Fabia 2021

Az új Fabia tágas, jól felszerelt, szerethető autóvá vált.

Ez is érdekelhet:

Monte-Carlo ihlette ezt a cseh autóremeket

A második világháború előtt készült a gyönyörű sportkupé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Harmincegy éve nő vezeti Budapest legnépszerűbb, sokat látott sztriptízbárját – A nagy Marilyn-sztori a Playeren

Ezzel a két autóval int búcsút a Jaguar F-Type

Ilyen bizarr F1-balesetet inkább futamon látni, mintsem szabadedzésen

További cikkeink a témában