Minden eddiginél nagyobb modellel kezd teljesen új korszakot a Smart. Az egyszerűen csak #1 névre keresztelt crossover a márka eddigi legerősebbje, és az elektromos hajtású autónak a hatótávja is figyelemreméltó.

A kilencvenes években kétüléses városi miniautóval kezdte a pályafutását a Smart, és mostanáig többnyire hűen követte ezt a koncepciót. A Mercedes kisautója azonban új korszak előtt áll, a márka immár felerészt a kínai Geely tulajdona, és közösen kidolgozták a Smart legújabb modelljét, ami a divatos #1 nevet kapta.

A legújabb Smart a márka eddigi legnagyobb autója, 4,27 méteres hosszával körülbelül akkora, mint egy Volkswagen ID.3,

és annál még magasabb is. A #1 egyben az első ötüléses Smart, a sínen tologatható hátsó ülések mögött legalább 273, de akár 411 literes csomagtartóval, és egy 15 literes rekesz az orrában is van a töltőkábelnek.

A Smart újdonsága ugyanis tisztán elektromos hajtású, és a paraméterei alapján a #1 már nem csak városi autónak jó.

A hátsó kerekeket 272 lóerős teljesítményre és 343 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja, amivel igencsak fürge lesz a #1. A későbbiekben az első kerekekhez is kerülhet egy motor, ezzel összkerékhajtásossá válhat majd a Smart.

Nem kisautós a Smart akkumulátora sem, a 66 kilowattórás akkuval 440 kilométer a hatótávolsága.

A töltési lehetőségek terén az új Smart megtartotta a Fortwo jó tulajdonságát, ugyanis 22 kilowattal tölthető az utcai oszlopokon, ez egészült ki a villámtöltéssel: az egyenáramú töltőállomásokon 150 kilowattal fél óra alatt feltölthető lesz.

A keret nélküli ablakokkal, a rejtett kilincsekkel, a kormánykerék mögé került műszeregységével és a középkonzolon lévő nagy érintőképernyőjével, valamint az érdekes formákkal és igényes anyagokkal a Mercedes kínálatát egészíti ki az új Smart, ami akár 1600 kilogrammot vontathat is.

A gyártása már az idei év második felében elkezdődhet, de az első példányokat csak 2023-ban szállítják ki.

Ez is érdekelhet:

Megújult a Smart, amiből már csak elektromos van

Városi autóhoz tökéletes az elektromos hajtás.

Máris itt a következő elektromos Mercedes az AMG-től

Az EQE-ből rögtön két izmosabb változat is készült.

Szintet lépett hatékonyságban a Mercedes legújabb koncepciója

A szuperáramvonalas EQXX hatótávja 1000 kilométer.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Verstappen a 17. helyről nyert, és két alpine-os állhatott mellé a dobogóra

Nem adja fel a hidrogénautót a Hyundai, jövőre jön az Initium

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés