Európában az egyik első turbófeltöltővel szerelt autó volt a BMW 2002 Turbo, amiből összesen csak 1672 példány épült, és a fennmaradtak közül valószínűleg ez az egyik legszebb állapotú. Csak a 37 millió forintos ára választ el attól, hogy a magunkénak tudjuk.
A 3-as sorozat elődjének tekinthető modell legerősebb változata volt a 2002 turbo, amit 1973-ban mutattak be a frankfurti autószalonon. A BMW legelső turbós autója volt, a KKK feltöltővel a teljesítményét 130-ról 170 lóerőre növelték, a legnagyobb nyomatéka 240 Nm. Az erősebb motorhoz olajhűtő, nagyobb fék és önzáró differenciálmű is járt, a kiszélesített kerékjáratok alá akkor szélesnek számító 185/70 R13-as abroncsok kerültek.
A 2002 turbo ezzel 6,9 másodperc alatt gyorsult százra és 210 km/óra volt a végsebessége, amivel csak a Porsche 911 Turbo vehette fel a versenyt akkoriban.
A BMW Motorsport színeit idéző dekorációval ellátott karosszériát
nemcsak mélyebbre húzott első köténnyel és hátsó szárnnyal szerelték. Az utastérben sportülések, piros műszeregység és a középkonzolon turbónyomás-mérő különbözteti meg a 2002 turbót. Minden adott lett volna a sikeréhez, de a típus rosszkor, éppen az olajválság kitörésekor érkezett, ezért csak a bemutatása évében, mindössze 1672 példányban készült.
Most pedig itt egy fantasztikus állapotban lévő 2002 turbo
a Hexagon Classics kínálatából. A brit cégnél még újonnan is adtak el ilyen típusokat a hetvenes években, és azt mondják, hogy azóta kevés jobb állapotú darabot láttak belőle. 1975-ben helyezték forgalomba a Chamonix fehér színű autót, amit a feláras ötfokozatú váltóval rendeltek, és ami alig 93 ezer kilométert futott új kora óta. A brit utakon már csak tíz példányáról tudnak, ezért elképesztően értékes: 100 ezer angol fontot, azaz közel 37 millió forintot kérnek érte.