Spofec a neve a Novitec tuningcég márkájának, ami a Rolls-Royce típusaira szakosodott, és most a monumentális Cullinant is kezelésbe vették. Szélesebb, laposabb, izmosabb és hangosabb lett az eredmény.
5,34 méteres hosszával a Cullinan már szériaváltozatban is rendkívül feltűnő jelenség, de a Rolls-Royce szabadidő-terepjárója éppen olyan kifinomultnak bizonyul, mint a márka többi típusa.
A Novitec leányvállalataként működő Spofec gondoskodott róla, hogy még nagyobb benyomást tegyen az autó, amit sportos ruhába öltöztettek.
A kerékjáratokat alaposan megtoldották, így 12 centiméterrel szélesebb lett a Cullinan, és az eredeti 22 colos kerekeket 24 colos Vossen felnikre cserélték.
A légrugós futóművet egyúttal úgy programozták, hogy a Rolls-Royce négy centiméterrel közelebb kerüljön az aszfalthoz, és hangosabb kipufogót is lehet kérni, amit a gyáriaktól biztosan nem kapnál meg.
A megjelenéséhez illően a motorját is átdolgozták, pedig a 6,75 literes V12-es már alapból is 571 lóerőre és 850 Nm nyomaték leadására képes.
A Spofec munkája nyomán a teljesítménye 685 lóerőre, a maximum nyomatéka 1010 Nm-re nőtt,
amivel az üresen is 2,7 tonnás Cullinan 5,2 helyett 4,9 másodperc alatt futja meg a százas sprintet.