Spofec a neve a Novitec tuningcég márkájának, ami a Rolls-Royce típusaira szakosodott, és most a monumentális Cullinant is kezelésbe vették. Szélesebb, laposabb, izmosabb és hangosabb lett az eredmény.

5,34 méteres hosszával a Cullinan már szériaváltozatban is rendkívül feltűnő jelenség, de a Rolls-Royce szabadidő-terepjárója éppen olyan kifinomultnak bizonyul, mint a márka többi típusa.

Kipróbáltuk a világ első összkerekes, ötajtós Rolls–Royce-át – Cullinan-teszt

Terepre nem vittük – a fizikai és a jogi lehetőség nem mindig esik egybe –, de szilárd burkolaton sem volt nehéz ráérezni, hogyan közlekedhet az, aki egyetlen SUV-ra költené több luxusautó árát.

A Novitec leányvállalataként működő Spofec gondoskodott róla, hogy még nagyobb benyomást tegyen az autó, amit sportos ruhába öltöztettek.

A kerékjáratokat alaposan megtoldották, így 12 centiméterrel szélesebb lett a Cullinan, és az eredeti 22 colos kerekeket 24 colos Vossen felnikre cserélték.

A légrugós futóművet egyúttal úgy programozták, hogy a Rolls-Royce négy centiméterrel közelebb kerüljön az aszfalthoz, és hangosabb kipufogót is lehet kérni, amit a gyáriaktól biztosan nem kapnál meg.

A megjelenéséhez illően a motorját is átdolgozták, pedig a 6,75 literes V12-es már alapból is 571 lóerőre és 850 Nm nyomaték leadására képes.

A Spofec munkája nyomán a teljesítménye 685 lóerőre, a maximum nyomatéka 1010 Nm-re nőtt,

amivel az üresen is 2,7 tonnás Cullinan 5,2 helyett 4,9 másodperc alatt futja meg a százas sprintet.

Ez is érdekelhet:

Fáj a szemünk, mióta láttuk a Mansory-féle Rolls-Royce Cullinant

Ne járj úgy, mint mi, gyorsan pörgesd át a képeket!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában