Megszületett az első számunkra is látható eredménye a Suzuki és a Toyota együttműködésének, a plug-in hibrid RAV4 egy kicsit módosított formában Across néven kerül a Suzuki kínálatába.
2017-ben jelentette be a Suzuki és a Toyota, hogy együttműködésre lépnek, és kihasználják a két márka erősségeit, a Suzukinak a kisautók terén, a Toyotának pedig az elektromos hajtás terén szerzett tapasztalatait. A megállapodás része, hogy a Toyota felajánlja a hibrid rendszerét és két modelljét a Suzukinak, és most ezek közül megmutatták az elsőt.
Az új Suzuki Across nem más, mint a Toyota RAV4 átnevezett változata,
ezt a jellegzetesen robosztus formájáról azonnal felismerheted. A Suzuki azonban íveltebb formájú, szűkebbre szabott fényszórókat, egyedi hűtőmaszkot és lökhárítót kapott. A könnyűfém kerekek 19 colosak, a hátsó rész pedig már csak az emblémában különbözik.
A belső teret szinte egy az egyben vette át a Suzuki,
a középkonzolra 9 colos érintőképernyő került, ami okostelefon-tükrözésre is képes, a csomagtartó 490 literes. Az Across a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja, többek közt az adaptív tempomatot, valamint a ráfutásgátló, sávkövető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszereket.
A Toyota benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban is kínálja a RAV4-et, ezek közül a Suzuki csak az utóbbit vette át,
amivel felfelé egészítheti ki a választékát. A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorból és két meghajtó elektromotorból áll, a kombinált teljesítménye 306 lóerő, a végsebesség a hibrid rendszer miatt 180 km/óránál korlátozott.
Az elöl lévő 183 lóerős, 270 Nm nyomatékú elektromotoron kívül a hátsó kerekekhez is került egy 55 lóerős villanymotor, amivel az összkerékhajtású Across szükség esetén akár a nyomaték 80 százalékát is küldheti hátra, és mivel plug-in hibrid autóról van szó,
a 18,1 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével akár 75 kilométert is el lehet autózni tisztán elektromosan.
Az Across, ami egy kilencvenes években forgalmazott Suzuki-motorkerékpár után kapta ezt a nevet, azért is fontos a márkának, mert
a 48 voltos mild hibrid Vitara és S-Cross után így már a Suzukinak is lesz plug-in hibrid autója,
amivel lejjebb szoríthatja az átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A zöld rendszámos Across névleges emissziója ugyanis 22 g/km.
A forgalmazása idén ősszel kezdődik Európában, az ára csak később derül ki. Kíváncsian várjuk, hogy a Suzuki-emblémás RAV4 hogyan teljesít majd a Toyota-emblémás eredetije ellen a piacon.
Nem ez lesz az egyetlen átemblémázott Toyota, hamarosan a Corolla kombi is megjelenik a Suzuki kínálatában, várhatóan hibrid hajtással.