Megszületett az első számunkra is látható eredménye a Suzuki és a Toyota együttműködésének, a plug-in hibrid RAV4 egy kicsit módosított formában Across néven kerül a Suzuki kínálatába.

2017-ben jelentette be a Suzuki és a Toyota, hogy együttműködésre lépnek, és kihasználják a két márka erősségeit, a Suzukinak a kisautók terén, a Toyotának pedig az elektromos hajtás terén szerzett tapasztalatait. A megállapodás része, hogy a Toyota felajánlja a hibrid rendszerét és két modelljét a Suzukinak, és most ezek közül megmutatták az elsőt.

Az új Suzuki Across nem más, mint a Toyota RAV4 átnevezett változata,

ezt a jellegzetesen robosztus formájáról azonnal felismerheted. A Suzuki azonban íveltebb formájú, szűkebbre szabott fényszórókat, egyedi hűtőmaszkot és lökhárítót kapott. A könnyűfém kerekek 19 colosak, a hátsó rész pedig már csak az emblémában különbözik.

A belső teret szinte egy az egyben vette át a Suzuki,

a középkonzolra 9 colos érintőképernyő került, ami okostelefon-tükrözésre is képes, a csomagtartó 490 literes. Az Across a legújabb vezetéstámogató asszisztenseket is megkapja, többek közt az adaptív tempomatot, valamint a ráfutásgátló, sávkövető, holttérfigyelő és táblafelismerő rendszereket.

A Toyota benzines, hibrid és plug-in hibrid változatban is kínálja a RAV4-et, ezek közül a Suzuki csak az utóbbit vette át,

amivel felfelé egészítheti ki a választékát. A rendszer egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorból és két meghajtó elektromotorból áll, a kombinált teljesítménye 306 lóerő, a végsebesség a hibrid rendszer miatt 180 km/óránál korlátozott.

Az elöl lévő 183 lóerős, 270 Nm nyomatékú elektromotoron kívül a hátsó kerekekhez is került egy 55 lóerős villanymotor, amivel az összkerékhajtású Across szükség esetén akár a nyomaték 80 százalékát is küldheti hátra, és mivel plug-in hibrid autóról van szó,

a 18,1 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével akár 75 kilométert is el lehet autózni tisztán elektromosan.

Az Across, ami egy kilencvenes években forgalmazott Suzuki-motorkerékpár után kapta ezt a nevet, azért is fontos a márkának, mert

a 48 voltos mild hibrid Vitara és S-Cross után így már a Suzukinak is lesz plug-in hibrid autója,

amivel lejjebb szoríthatja az átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A zöld rendszámos Across névleges emissziója ugyanis 22 g/km.

A forgalmazása idén ősszel kezdődik Európában, az ára csak később derül ki. Kíváncsian várjuk, hogy a Suzuki-emblémás RAV4 hogyan teljesít majd a Toyota-emblémás eredetije ellen a piacon.

Nem ez lesz az egyetlen átemblémázott Toyota, hamarosan a Corolla kombi is megjelenik a Suzuki kínálatában, várhatóan hibrid hajtással.

Ez is érdekelhet:

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
33% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
67% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet
Hirdetés