Egy ideje már gyártják Esztergomban a megújult S-Crosst, és a Suzuki most hivatalosan is leleplezte a kompakt méretű crossover új szériáját, ami a magabiztosabb külső mellé jövőre full hibrid technikát is kap.

Amikor a Suzuki két hete bejelentette, hogy új modellt mutat be, akkor sejteni lehetett, hogy az S-Cross új generációja lesz, hiszen ez volt a legrégebbi típus a kínálatban, 2013-ban mutatták be, és három évvel később kapta meg a jelenlegi arcát a modellfrissítéssel. A sejtés igaznak bizonyult, a Suzuki ma leleplezte az új S-Crosst, ami mégis ismerős lehet valahonnan, és ezúttal nem a Toyota kínálatából.

Mennyire új az S-Cross?

Már korábban, a Swift bemutatójánál felmerült, hogy egy ráncfelvarrást adna el új generációnak a gyártó, de akkor egyértelmű volt a helyzet: a Suzuki csak a kisautó bevált stílusát tartotta meg és gondolta tovább, a lemezek alatti technika minden esetben vadonatúj volt. Ráncfelvarrásnak szoktuk nevezni, amikor az autó főbb elemei, fémből préselt lemezei nem változnak, csak a könnyen cserélhető lámpákon, műanyag elemeken módosítanak.

Az új S-Cross esetén bonyolultabb a helyzet, mert bár első pillantásra az előző széria ráncfelvarrásának tűnik, annál jóval többről van szó.

Az orra magasabb lett, és a hátsó oldalablakok formája is változott, ami azt jelenti, hogy ezúttal a lemezek egy részét is cserélte a Suzuki. A méretek azonban nem változtak, továbbra is 4,3 méter hosszú az S-Cross, és 2,6 méteres a tengelytávja, a műszaki alapok az eddigi modellből származnak.

Az eltalált formájú Swifttel szemben éppen fordított volt a helyzet, a Suzuki kereste az S-Cross arcát, és ezzel a megújulással meg is találta.

A határozott formájú, teljesen LED-es fényszórók, a nagyobb hűtőmaszk a krómcsíkkal körülvett emblémával és az átlátszó burájú, szélesebb hátsó lámpák magabiztosabb külsőt adnak a Suzukinak. A szögletesebb kerékjárati ívekkel és a masszívabb lökhárítók fémszínű betétjeivel lesz igazi crossover belőle.

A belső tér ismerős lehet, és nem véletlenül: itt csak a szükséges mértékben változtatott a Suzuki.

A számlapok közé került színes kijelző a Vitarából ismerős, a középkonzol tetejére pedig egy nagyobb, 9 colos érintőképernyőt tettek, amelyen vadonatúj rendszer fut, a hibrid hajtás működését és az újdonságnak számító 360 fokos kamerarendszer 3D képét is itt lehet megnézni. A csomagtér továbbra is 430 literes, és 1230 literesre bővíthető.

A forgalmazás kezdetén a technika is ismerős lesz: az 1,4 literes, 130 lóerős turbós benzinmotort minden esetben 48 voltos mild hibrid rendszer egészíti ki. A váltó hatfokozatú kézi vagy automata lehet, és az AllGrip Select összkerékhajtás is rendelhető, ami automatikusan kapcsolja a hátsó kerekek hajtását, de akár fixre is zárhatjuk a hajtást.

A legnagyobb dobás jövőre jön: teljes hibriddel is kapható lesz az S-Cross, míg az első elektromos Suzukira 2025-ig kell várnunk.

A vezetéstámogató rendszerek sora tovább bővült, az autonóm vészfékező, sávtartó, holttérfigyelő és táblafelismerő asszisztensek mellett

újdonság a 360 fokos kamerarendszer, a forgalmi dugóban araszolni képes tempomat és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő.

Az opciók közt említést érdemel a nagyméretű, nyitható panorámatető, és jövőre jön a Suzuki Connect rendszer, ami vélhetően egy okostelefonos alkalmazást jelent.

Az új S-Cross az eddigi modellhez hasonlóan továbbra is a Suzuki esztergomi gyárában készül, és még az év vége előtt a kereskedésekbe kerül, ekkor tudhatjuk meg az árát és a felszereltségét is.

Ez is érdekelhet:

A Suzukinak hibrid kombija is lesz, jön a Swace

Az ismerős forma nem a véletlen műve.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában