Hiába éhezett a nép gépkocsikra (is), azért készültek autóhirdetések a szovjet belpiacra és az exportmodellekhez is. Nem is akármilyenek!

A híresen rossz Pobjeda, és a ZIM, avagy GAZ-12, az első szovjet autó a kommunizmus egyenlőbbjei számára
Az első Volga, az M-21
Az első szovjet kocsi a nép számára. Egyszerű módszerrel született: fogták, és átszállították a Szovjetunióba az Opel Kadett gyártósorát a vesztes Németországból
A 402-es Moszkvics és ritka, terepes változata, a 410-es
Kombi Moszkvics is volt, a 423-as
Ez is Moszkvics, de mintha kifinomultabb lenne a formája. nem véletlen: a Pininfarina rajzolta, hogy a bűnös kapitalista országokban is legyen érdeklődés iránta...
...de biztos, ami biztos, még olyan impozáns típusnevet is kapott a különböző nyugati piacokon, mint az Elite vagy a De Luxe
Az első Zaporozsec. Minőségéről sokat elárul, hogy a KERMI nem engedélyezte a magyarországi forgalmazását
Ez pedig a már nálunk is ismert Zaporozsec első, kopoltyús változata
Yalta néven is árulták. A hirdetés szerint afrikai alkalmazásra is hibátlan konstrukció
Végül az M-24-es Volga. A KGB számára készült V8-as motorral is, csak azt valamiért nem hirdették

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Repülő autóként tér vissza a klasszikus Renault 4