Nem csak a Ladán látszik a hanyatló nyugat autóinak formavilága, van itt még néhány szovjet kocsi

Lehet, hogy Amerika volt a gonosz, de nem volt mit tenni, ha Sztálinnak a Packard volt a kedvenc autómárkája…

Semmi meglepő vagy jogellenes nincs abban, hogy az első Lada, az ezerkettes, szinte egy az egyben olyan, mint a Fiat 124, hiszen annak a módosított változata. Ám vannak olyan egykori szovjet gyártmányok, amelyek legalább annyira hasonlítanak, pedig ott szó sincs licencről.

Zaporozsec 965 – Fiat 600

A Fiat 600-asnak (felső kép) nagy szerepe volt a háború után az olasz családok mobilizálásában, 1955 és 1969 között gyártották. Az első Zaporozsec, a púposnak becézett 965-ös '60-tól '69-ig készült, minőségéről sokat elmond, hogy hiába a nagy szovjet–magyar barátság, a Kermi minőségi okok miatt megtiltotta a típus magyarországi forgalomba helyezését.

Zaporozsec 966 – NSU Prinz

A Zápor Jóskát mi is jobban ismerjük. Tervezői pedig az 1961-ben bemutatott NSU Prinz 4-est ismerhették, sőt, bizonyára tetszett is nekik, mert az 1966-tól kapható 966-os Zaporozsecre nemcsak a fürdőkádformát, hanem jó néhány részletet is átörökítettek.

Volga M21 – Ford Mainline

A GAZ 21-es, vagyis az első Volga teljesen önálló fejlesztés volt. Elvileg. Ha megnézzük a Ford ötvenes évekbeli egyik slágertípusát, a Mainline-t, mintha némi ihletett merítettek volna belőle a derék szovjetek.

ZIL 111 – GAZ 13 Csajka – Packard Patrician

Sztálinnak senki nem mert kérdéseket feltenni, ezért nincsenek feljegyzések arról, hogyan magyarázta a generalisszimusz az amerikai Packard márka iránti rajongását. Azt viszont tudjuk, hogy a V8-as benzinmotorral hajtott ZIL 111 (középső kép) és a Csajka luxusautó (alul) nagyon erős hasonlóságot mutat egy Packarddal – ha Sztálin nem a történelem egyik legnagyobb tömeggyilkosa lett volna, biztosan sajnálnánk, hogy csak évekkel az ő halála után kezdték el a ZIL és a Csajka gyártását.

Chrysler–Simca 1308/Talbot 1510 – Moszkvics 2141/Aleko

Az 1975-ben Chrysler–Simcaként bemutatott, a nyolcvanas években már Talbot-ként forgalmazott autót 1985-ig gyártották. Hogy-hogy nem, abban az évben kezdődött az új, modern vonalú Moszkvics árusítása.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon