A Model 3-at már vagy másfél éve bemutatta a Tesla, de kezdetben csak a csúcsmodelleket lehetett kapni. Most azonban a jól hangzó 35 ezer dolláros alapváltozatot is elkezdték gyártani, az Egyesült Államokban már rendelhető.

A Model S és Model X után nagy dobás volt a Teslától a kisebb, és éppen ezért elérhetőbb Model 3 bemutatása. 2017-ben még csak a drágább változatokat kezdték el gyártani, a 35 ezer dolláros árával tényleg elérhető alapmodell bevezetését későbbre ígérték. Most jött el a pillanat, a gyártó bejelentette, hogy rendelhető minden idők legolcsóbb Teslája.

Persze a Model 3 esetében az alapmodell sem fapados,

hiszen 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, 209 km/óra a végsebessége és 350 kilométer a hatótávja a 35 ezer dolláros modellnek. De nem is érdemes ezt választani, hiszen ott az új Standard Range Plus kivitel, ami már 385 kilométert megy el egy feltöltéssel, 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, és csak kétezer dollárral kerül többe.

Más változások is történtek a Model 3 kínálatában.

A hátsókerék-hajtású Long Range változat hatótávját 500-ról 520 kilométerre növelték, a 462 lóerős kétmotoros Performance kivitel pedig 250 helyett már 260 km/órás végsebességre képes. A bejelentéssel egyszerre minden változatnak 5 százalékkal növelik a csúcsteljesítményét.

Nagy vihart kavart az a cikkünk, amiben azt fejtettük ki, hogy szerintünk a vevők miért nem a 35 ezer dolláros Model 3-at fogják választani.

Egyszerűen azért, mert olyan izgalmas opciók vannak hozzá párezer dollárért, amiket kár lenne kihagyni,

és az igényesebb belsőért, a nagyobb hatótávért és az önvezető funkciókért érdemes is költeni rá, mint ahogyan a prémiumautókból sem az alapváltozatokat veszik.

Megmondjuk, miért nem fogják venni a 35 ezer dolláros Tesla Model 3-at

Mert ilyen opciók mellett egyszerűen nincs értelme.

Miután egy cég bejelentette, budapesti Tesla-bemutatótermet nyit, a gyártó úgy döntött, hogy teljesen online értékesítésre állnak át. Az autót okostelefonon már most egy perc alatt meg lehet rendelni az USA-ban, és

a hagyományos tesztvezetéseket teljesen kiválthatja, hogy egy héten belül, 1600 kilométerig vissza lehet vinni az autót, és kérdés nélkül visszaadják az árát.

A Tesla ezekkel az újdonságokkal bebiztosította, hogy továbbra is az elsőszámú elektromosautó-gyártóként gondoljunk rá, és kíváncsian várjuk, milyen lesz a valóságban a Model 3-nak a 35 ezer dolláros (vagy ennél egy kicsit drágábbra extrázott) alapváltozata.

Ez is érdekelhet:

Tesla-kereskedés nyílik Budapesten

Sokan várták, már csak tavaszig kell kibírniuk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában